Zoekresultaat verwijzen met link

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Anita

anita

04/12/2006 23:56:00
Quote Anchor link
Ik ben compleet nieuw met alles wat met databases en SQL te maken heeft. En ik ben met trial and error dingen aan het uitzoeken. Nu heb ik een zoekfunctie gevonden die ik ga aanpassen.

Wat ik dus wil is dat men via de zoekfunctie de resultaten kan aanklikken. Zeg maar dat er gezocht is op Sinterklaas en dat word netjes als resultaat neergezet en die word aangeklikt en gaat men naar de info over Sinterklaas.

Misschien een beetje vaag, maar ik hoop dat iemand me toch een beetje in de juiste richting kan duwen!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?
//This is only displayed if they have submitted the form
if ($searching =="yes")
{

echo "<h2>Results</h2><p>";

//If they did not enter a search term we give them an error
if ($find == "")
{

echo "<p>You forgot to enter a search term";
exit;
}

// Otherwise we connect to our Database
mysql_connect("mysql.yourhost.com", "user_name", "password") or die(mysql_error());
mysql_select_db("database_name") or die(mysql_error());

// We preform a bit of filtering
$find = strtoupper($find);
$find = strip_tags($find);
$find = trim ($find);

//Now we search for our search term, in the field the user specified
$data = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE upper($field) LIKE'%$find%'");

//And we display the results
while($result = mysql_fetch_array( $data ))
{

echo $result['fname'];
echo " ";
echo $result['lname'];
echo "<br>";
echo $result['info'];
echo "<br>";
echo "<br>";
}

//This counts the number or results - and if there wasn't any it gives them a little message explaining that
$anymatches=mysql_num_rows($data);
if ($anymatches == 0)
{

echo "Sorry, but we can not find an entry to match your query<br><br>";
}