zoekresultaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

R Klomp

R Klomp

04/02/2008 19:46:00
Quote Anchor link
ik ben bezig online ledenregister en gebruik dit script om te zoeken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
<?php
            mysql_select_db("ledenregister2") or die(mysql_error());

$aantal = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM leden")) or die(mysql_error());

if (!$_POST['zoek']){
                ?
/>
                <
form name="zoeken" action="" method="post">
                <
table cellspacing="0" width="680px" align="center" border="0">
                <
tr><td align="center" colspan="2"><input size="60" type="text" name="zoek" maxlength="60"> </td></tr>
                <
tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Zoeken"></td></tr>
                <
/table>
                <
/form>
                [
code]<?php
            }
            else{
                if(strlen($_POST['zoek']) < 4) {
                echo "De zoekterm moet minimaal 4 tekens lang zijn.";
                }

else
                {
                    $keyword = mysql_real_escape_string($_POST['zoek']);                
                    $query = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                    WHERE MATCH (voornaam, achternaam)
                    AGAINST ('$keyword' IN BOOLEAN MODE)
                    ORDER BY volgorde, type ASC"
;
                    $resultaat = mysql_query($query);
                    if (mysql_num_rows($resultaat) >= 1)
                    {

echo "De volgende resultaten zijn gevonden:";

while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
                        {

?
/>
                                <
table border="1">
                                <
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo($row['voornaam']." ".$row['voorvoeg']." ".$row['achternaam']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row['status'] == 1) ? 'D' : (($row['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
td width="200px" rowspan="3">[code]<?php echo ($row['adres']."<br>
                                                                        "
.$row['postcode']." ".$row['woonplaats']."<br>
                                                                        "
.$row['telefoon']) ?/></td>
                                <
td width="20px" style="text-align:right" rowspan="3">[code]<?php echo($row['wijk']) ?/></td>
                                <
/tr>
                                <
tr><td>[code]<?php echo($row['email']) ?/></td></tr>
                                <
/table>
                                [
code]<?php
                        }
                    }

else{
                    echo "<br>Er is niets gevonden op jou zoekterm";
                    }
                }
            }

?>

( ?/> = ?> maar als ik dat gebruik maakt ie dr niet 1 codevak van )

maar als ik nu zoek op bijv een achternaam van een famillie krijg ik alle leden van die familie in een aparte tabel..
vb:

<table>
HOOFDBEWONER
</table>
<table>
eventuele PARTNER
</table>
<table>
eventuele kinderen
</table>
<table>
eventuele kinderen
</table>

in mij mysql tabel heb ik een kolom "volgorde" in deze kolom hebben alle families een unieke code dus alle leden van een familie hebben dezelfde code

ook heb ik de kolom:
TYPE = type van persoon (0= hoofdbewoner, 1= partner, 2= kind)

hoe ik nu wil dat mijn resulaten worden weergegeven 1 tabel met daarin alle leden van die familie:
http://img215.imageshack.us/img215/5904/layoutsr0.png
de bovenste is de hoofdbewoner. (type 0)
daaronder de eventuele (dus deze hoeft niet aanwezig te zijn) partner (type 1)
en daaronder de eventuele (ook deze hoeven niet aanwezig te zijn) kinderen (type 2)

ook als maar 1 lid van een bepaalde familie in de zoekresultaten voorkomt moet de hele familie worden weergegeven..

kan dit? zoja hoe doe ik dit..
ben nog niet echt heel goed met php/mysql dus uitgebreide uitleg word gewardeerd...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:24:36

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 07:32:00
Quote Anchor link
*bumb*

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 08:13:00
Quote Anchor link
Het weergeven is puur een kwestie van output, dat ga je dus met PHP regelen. Als je ervoor zorgt dat je een query uitvoert die jou alle benodigde data levert, kun je daar verder in PHP mee gaan spelen.

Zonder datamodel kan ik er echter niet veel meer zinnigs over zeggen, dus misschien dat je dat eens kunt laten zien.

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 16:58:00
Quote Anchor link
wat bedoel je met datamodel?
dit is mijn mySQL tabel:
http://img143.imageshack.us/img143/7573/layoutzg0.png

GEZINSNAAM = de gezinsnaam
Volgorde = vormt samen met de gezinsnaam een unieke combinatie voor elk gezin
ADRES = spreekt voor zich
POSTCODE = spreekt voor zich
WIJK = de wijk waar het lid zich in bevind (I, II, III, IV, enz...)
TELEFOON = spreekt voor zich
EMAIL = spreekt voor zich
ACHTERNAAM = spreekt voor zich
VOORVOEG = voorvoegsel achternaam (de ,van der, het, enz.)
VOORNAAM = spreekt voor zich
GEB_DATUM = spreekt voor zich
STATUS = Dit kan 1 of 2 zijn 1 word door PHP uiteindelijk als D weergegeven en 2 als B
GESLACHT = spreekt voor zich (wil ik (nog) niet gebruiken)
TYPE = type van persoon (0= hoofdbewoner, 1= partner, 2= kind)
WOONPLAATS = spreekt voor zich

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 17:14:00
Quote Anchor link
Wat je zou kunnen doen is elk uniek voorkomen van 'Volgorde' uit je tabel ophalen. Deze vervolgens uitlezen met een while loop en hierin vervolgens met een query de gegevens van die familie ophalen...

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 17:15:00
Quote Anchor link
dat snap ik niet..
zou je een voorbeeldje kunnen geven?

ben nog niet zo heel goed met php en mysql

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 17:23:00
Quote Anchor link
Hmm, nu ik er nog eens goed naar kijk, zie ik een nog veel groter probleem. Je bent namelijk aan de slag gegaan met een verkeerd datamodel...

Als je namelijk gaat normaliseren zul je zien dat je een aparte tabel voor de gezinnen en de gezinsleden zult krijgen. Ervan uitgaande dat elk gezinslid op hetzelfde adres woont, zou je die informatie kwijt kunnen in de gezinnen tabel. In de gezinsleden tabel kun je vervolgens de persoonlijke informatie als email, geslacht, geboortedatum, etc kwijt.

Het is verstandig om dat eerst te doen voordat je verder gaat werken. Het kan namelijk grote problemen in de toekomst voorkomen en bovendien lost dat direct ook het probleem op dat je nu hebt. Het selecteren van gegevens wordt een stuk makkelijker met een juist datamodel.

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 21:25:00
Quote Anchor link
heb nu 2 tabellen...
tabel leden:
http://img127.imageshack.us/img127/289/layoutledenqm5.png
tabel adressen:
http://img127.imageshack.us/img127/2374/layoutadressende6.png

hoe moet ik nu te werk gaan?

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 21:44:00
Quote Anchor link
Allereerst ga je nog de nodige indexen in je database aanbrengen. Dus de primary keys in de verschillende tabellen alsmede de foreign key waarmee je de relatie tussen de beide tabellen legt.

Ik hoop dat je wel voor de InnoDB engine gekozen hebt bij het aanmaken van de tabellen? Dat is namelijk de enige engine waarmee je onderlinge relaties tussen tabellen kunt leggen, en dat heb je wel nodig ;-)

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 21:49:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 06.02.2008 21:44:
Allereerst ga je nog de nodige indexen in je database aanbrengen. Dus de primary keys in de verschillende tabellen alsmede de foreign key waarmee je de relatie tussen de beide tabellen legt.

op welke kolommen moet ik welke indexen zetten dan?

Blanche schreef op 06.02.2008 21:44:
Ik hoop dat je wel voor de InnoDB engine gekozen hebt bij het aanmaken van de tabellen? Dat is namelijk de enige engine waarmee je onderlinge relaties tussen tabellen kunt leggen, en dat heb je wel nodig ;-)

met InnoDB kon je dacht ik geen fulltext search doen wat ik wel gebruikte met mijn vorige tabel..

edit:
heb ze aangepast naar InnoDB

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 21:53:00
Quote Anchor link
Dat is het grote nadeel van MySQL, het is het een of het ander. En dan zou ik toch echt voor de InnoDB engine gaan aangezien die relaties een stuk belangrijker zijn!

Aangezien 'volgorde' de unieke waarde is krijg je in die tabel een PK op die kolom. Verder lijkt me dat in de andere tabel het lidnummer de unieke waarde is, dus dan komt daar de PK op te zitten. Tenslotte gok ik dat 'gezinsnummer' de kolom is die naar de 'volgorde' kolom uit de andere tabel verwijst. In dat geval zou dat dus de FK worden.

Verder zul je nog enkele indexen aan willen maken op bepaalde kolommen, maar dat hangt een beetje van de queries af die je voornamelijk gaat gebruiken.

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 22:06:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 06.02.2008 21:53:
Aangezien 'volgorde' de unieke waarde is krijg je in die tabel een PK op die kolom. Verder lijkt me dat in de andere tabel het lidnummer de unieke waarde is, dus dan komt daar de PK op te zitten. Tenslotte gok ik dat 'gezinsnummer' de kolom is die naar de 'volgorde' kolom uit de andere tabel verwijst. In dat geval zou dat dus de FK worden.

volgorde is geen unieke waarde dit was een fout van mij..
in de tabel adressen is de unieke waarde 'nummer'.
in tabel leden is 'lidnummer' de unieke waarde.

gezinsnummer verwijst naar nummer, maar hoe stel ik die FK in?

Verder zul je nog enkele indexen aan willen maken op bepaalde kolommen, maar dat hangt een beetje van de queries af die je voornamelijk gaat gebruiken.

dit kan later altijd nog gedaan worden wanneer dat nodig is.

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 22:12:00
Quote Anchor link
Quote:
in tabel leden is 'gezinsnummer' de unieke waarde.
Het lijkt me niet dat dat kan. Er zijn immers toch meerdere gezinsleden met hetzelfde gezinsnummer?

Persoonlijk kies ik er altijd voor om in (bijna) elke tabel een kolom 'id' met auto_increment op te nemen die ik de PK maak. Op die manier heb je altijd een unieke waarde om records mee aan te duiden.

Elk gezinslid zal bijvoorbeeld een unieke waarde moeten hebben, ongeacht tot welk gezin ze behoren. Hoewel dat in theorie ook een combinatie van bijvoorbeeld gezinsnummer, naam en geboortedatum kan zijn, is het vaak makkelijker om gewoon een uniek id te gebruiken.

R Klomp

R Klomp

06/02/2008 22:16:00
Quote Anchor link
gezinsnummer moest zijn lidnummer..

en ik zal (nu niet, maar morgen) dan wel een kolom 'id' aanmaken bij beide tabellen

en hoe stel ik dan die FK in?

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 22:18:00

R Klomp

R Klomp

07/02/2008 07:46:00
Quote Anchor link
ok.. wat ik nu gedaan heb:

in beide tabellen een kolom ID ( int(11) ) aangemaakt met auto_increment

ik heb adressen.nummer en leden.gezinsnummer beide een index gegeven en toen naar elkaar gelinkt
moet er ook nog wat bij ON DELETE en ON UPDATE komen?

Frank -

Frank -

07/02/2008 14:01:00
Quote Anchor link
Dat is wel aan te raden, maak een keuze tussen RESTRICT en CASCADE. Alleen wanneer je heel zeker weet dat het geen kwaad kan, kun je CASCADE gebruiken.

Mocht je de boel niet helemaal lekker koppelen en dan met CASCADE aan de slag gaan, kun je door het verwijderen van 1 record de hele database in 1x leeggooien... Het zal niet snel gebeuren, maar het kan.

R Klomp

R Klomp

07/02/2008 14:45:00
Quote Anchor link
ok maar dat is niet heel erg belangrijk volgens mij.. en kan natuurlijk altijd nog aangepast

hoe ga ik nu te werk nu ik 2 goede tabellen heb?
(ze zijn nu goed toch?)

Dat is het grote nadeel van MySQL, het is het een of het ander. En dan zou ik toch echt voor de InnoDB engine gaan aangezien die relaties een stuk belangrijker zijn!
wat ik me bedacht dat ik natuurlijk nog een tabel aan kan maken die MyISAM is en die dan gebruiken voor fulltext search en dan door middel van het gezinsnummer o.i.d. de resultaten uit de andere tabellen laden...

Frank -

Frank -

07/02/2008 14:57:00
Quote Anchor link
FULLTEXT SEARCH heb je maar zelden nodig, ik heb er nog nooit mee gewerkt. Wel eens wat mee liggen rommelen om het te leren kennen (TSeach2), maar daar houdt het mee op.

MyISAM is rotzooi, ga daar je vingers niet aan branden. Probeer eerst een goed systeem te bouwen met innoDB, daar kun je ook wel een FULLTEXT SEARCH voor maken, mocht je daar zin in hebben. Maar vergeet het bestaan van MyISAM, dat is het toppunt van onbetrouwbaarheid en een bewijs van onkunde.

R Klomp

R Klomp

07/02/2008 16:16:00
Quote Anchor link
oke

zijn mijn tabellen goed nu?
en hoe moet ik nu verder, hoe moet ik mijn huidge script aanpassen zodat het met de 2 tabellen werkt

R Klomp

R Klomp

08/02/2008 13:36:00
Quote Anchor link
heb het nu zo werkend.. het geeft het nu weer zoals ik het wil hebben
dit is met mn oude tabel (alles in 1 tabel)

weet niet of het nu nog verstandig is om het toch nog over te zetten naar 2 tabellen?
of kan ik het zo laten...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
<?php            if (!$_POST['zoek']){
                ?
/>
                <
form name="zoeken" action="" method="post">
                <
table cellspacing="0" width="680px" align="center" border="0">
                <
tr><td align="center" colspan="2"><input size="60" type="text" name="zoek" maxlength="60"> </td></tr>
                <
tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Zoeken"></td></tr>
                <
/table>
                <
/form>
                [
code]<?php
            }
            else{
                if(strlen($_POST['zoek']) < 4) {
                echo "De zoekterm moet minimaal 4 tekens lang zijn.";
                }

else
                {
                    $keyword = mysql_real_escape_string($_POST['zoek']);                
                    $query = "SELECT * FROM leden
                    WHERE MATCH (voornaam, achternaam)
                    AGAINST ('"
.$keyword."' IN BOOLEAN MODE)
                    GROUP BY gezinsnaam, volgorde
                    ORDER BY gezinsnaam, volgorde, type ASC"
;
                    $resultaat = mysql_query($query);
                    if (mysql_num_rows($resultaat) >= 1)
                    {

echo "De volgende resultaten zijn gevonden:";

while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
                        {

$query20 = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                            WHERE volgorde = '"
.$row['volgorde']."'
                            AND gezinsnaam = '"
.$row['gezinsnaam']."'
                            AND type = '0'
                            ORDER BY type"
;
                            $resultaat20 = mysql_query($query20);
                            while ($row20 = mysql_fetch_array($resultaat20))
                            {

$row20mail = $row20['email'];                            
                                ?
/>
                                <
table cellspacing="0" class="resultaten">
                                <
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo($row20['achternaam']." ".$row20['voornaam']." ".$row20['voorvoeg']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row20['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row20['status'] == 1) ? 'D' : (($row20['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
td width="200px" rowspan="3">[code]<?php echo ($row20['adres']."<br>
                                                                        "
.$row20['postcode']." ".$row20['woonplaats']."<br>
                                                                        "
.$row20['telefoon']) ?/></td>
                                <
td width="20px" style="text-align:right; vertical-align:middle" rowspan="3">[code]<?php echo($row20['wijk']) ?/></td>
                                <
/tr>

[
code]<?php }
                            $query21 = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                            WHERE volgorde = '"
.$row['volgorde']."'
                            AND gezinsnaam = '"
.$row['gezinsnaam']."'
                            AND type = '1'
                            ORDER BY type"
;
                            $resultaat21 = mysql_query($query21);
                            while ($row21 = mysql_fetch_array($resultaat21))
                            { ?
/>

<
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo($row21['achternaam']." ".$row21['voornaam']." ".$row21['voorvoeg']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row21['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row21['status'] == 1) ? 'D' : (($row21['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
/tr>

[
code]<?php }
                            $query22 = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                            WHERE volgorde = '"
.$row['volgorde']."'
                            AND gezinsnaam = '"
.$row['gezinsnaam']."'
                            AND type = '2'
                            ORDER BY type"
;
                            $resultaat22 = mysql_query($query22);
                            while ($row22 = mysql_fetch_array($resultaat22))
                            { ?
/>    

<
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo("&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;".$row22['voornaam']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row22['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row22['status'] == 1) ? 'D' : (($row22['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
/tr>

[
code]<?php } ?/>

<
tr><td>[code]<?php echo($row20mail) ?/></td></tr>
                            <
/table>
                            [
code]<?php

}
                    }

else{
                    echo "<br>Er is niets gevonden op jou zoekterm";
                    }
                }
            }

?>

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.