Zoekscript veranderen in kijken in aangegeven kolomnaam
Wat er nu gebeurt is dat het script bij een zoekopdracht alle kolommen afgaat en met een loop de rijen langsgaat en deze laat zien, als het searchveld leeg is laat hij alles zien).
Op zich werkt dit, maar wat ik graag wil is dat hij niet in alle kolommen zoekt, maar dat ik zelf de kolommen kan opgeven waar hij moet zoeken in de rijen, maar daarna vervolgens wel alle kolommen laat zien.
Op deze wijze kan ik een soort vergelijking maken dat men zoekt in de kolommen 1 en 2 en dat dan bij resultaat ook de kolommen 2 en 3 zichtbaar worden, als je intoetst 4838 (staat in 3e kolom) moet hij dus niets laten zien en als je intoetst 39045 (staat in 1e kolom) moet hij wel de rij laten zien zoals hij het nu doet.
Gewijzigd op 12/05/2012 16:15:11 door Spider Finder
Zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<tr>
<td class="kolom_1">
<td class="kolom_2">
<td class="kolom_3">
<td class="kolom_4">
</tr>
<td class="kolom_1">
<td class="kolom_2">
<td class="kolom_3">
<td class="kolom_4">
</tr>
Zoek in je script:
Of in welke kolom jij ook wilt.
Probeer het eens ;).
@Richard,
Leuk dat je een Synology NAS gebruikt als webserver!
werkt dat een beetje ? (wil al een tijdje een synology NAS halen)
Zijn er zaken dat je erop mist ? / wat gebruik je ?
Ben er nu al bijna 4 weken mee bezig om het voor elkaar te krijgen, standaard een tabel uit mijn database SQL NAS laten zien en dan daarboven een searchbox die kijkt naar de 1e en 2e kolom, maar bij resultaat alle kolommen laat zien, maar als ik iets verander in het javascript gedeelte, doet hij het niet meer.
Als iemand een ander script heeft of een andere zoekfunctie boven de tabel in mijn script wil zetten, mag dit uiteraard ook als ik maar kan kiezen in welke kolom hij moet zoeken en dan alle kolommen laat zien en bij de start uiteraard de hele tabel.
Gewijzigd op 12/05/2012 16:15:52 door Spider Finder
Heb naar je linkjes gekeken en thanks daarvoor.
Weet je wat het nu is, ik kan een database in mijn NAS maken met een tabel erin en ik kan contact maken en de tabel laten zien in een "webpagina", nu wil ik graag boven de tabel die je ziet een zoekfunctie in een soort box eventueel met filters erin dat men bijvoorbeeld kan kiezen in welke kolom men kan zoeken, maar nu komt het probleem, ik ben een leek op dit gebied en vind het via google of op het internet helaas niet, men zet er dan vaak een tabel onder die men in html opbouwd en niet vanuit sql laat komen.
Er staan er zat op die een search engine maken voor de hele website, maar ik zoek een manier om te filteren op kolommen, de pagina die ik nu heb filtert wel goed, maar hij kijkt alleen naar alle kolommen en ik wil kunnen zeggen zoek alleen of het in de 1e en 2e kolom staat, zo ja laat dan alle kolommen zien en als het niet in kolom 1 en 2 staat laat niets zien, ook al staat het wel in bijvoorbeeld de 3e en 4e kolom.
Maar ben er nu 4 weken mee bezig en blijf doorgaan....
Groet,
Richard
Gewijzigd op 11/05/2012 15:15:27 door Spider Finder
Misschien beetje dom denken.
Maar waarom maak je geen 2 query's?
1 die gebruik je voor je weergave zodra je op de pagina komt. Dus weergave 4 kolommen.
Je 2e query kan je toch gebruiken voor je zoek opdrachten?
Deze 2 query's weer scheiden door een isset.
Is dat geen mogelijkheid voor je oplossing?
Want ik zie nu telkens alleen 1 query in je code die gegevens haalt uit alle velden.
En alle velden is niet iets wat je wilt begrijp ik na zoeken.
Nee niet helemaal, ik wil wel alle velden zien na het zoeken, maar hij moet alleen bij het zoeken kijken in de 1e en 2e kolom, maar dan wel bij resultaat alle velden (lees kolommen ) weergeven, eigenlijk is het een soort filter boven een tabel waarin je zegt kijk alleen in kolom 1 en 2 en bij positief resultaat alle kolommen laten zien en de andere rijen (van kolom 1,2 3 en 4) wegfilteren.