Zoem op mijn boxen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper DS

Jasper DS

24/01/2012 20:27:37
Quote Anchor link
Beste,

de laatste tijd krijg ik geen geluiden meer uit mijn Harman/Kardon boxen. Als ik deze in het stopcontact steek en dan het geluid opendraai dan zoemen de boxen. Ik heb al andere computers geprobeerd, andere stopcontacten maar geen succes. Het ligt volgens mij dus niet aan de aarding. Ik vrees dat de voeding van de sub-woefer kapot is. Het rare is, als ik het geluid terug dicht draai op de box dan blijven deze zoemen, pas als de stekker uit het stopcontact gaat stopt het. De situatie is als volgt: 1 subwoefer waar de de stekker op aangesloten zit, die is verbonden met de pc via zo'n oude kabel (ben de naam even kwijt) vanaf de woefer gaat er een kabel naar boxje 1 (wel met een gewone kabel) en vanaf box1 loopt er een andere kabel naar box2 . Als ik box2 apart test dan komt er geluid uit maar dat is erg stil omdat dit niet versterkt is, normaal regel je de sterkte met box1.

Is dit te maken?

Jasper
Gewijzigd op 24/01/2012 20:27:47 door Jasper DS

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 09:21:13

Jens erd

Jens erd

24/01/2012 21:21:27
Quote Anchor link
Ik verdenk de voeding, vooral het feit dat ruist als je de volumeknop naar beneden draait duidt erop dat het haast intern moet zitten. Als je het ziet zitten (geen garantie meer) om hem open te maken, kijk dan eens naar lekke condensatoren of doorgebrande onderdelen.

Aad B

Aad B

24/01/2012 21:24:50
Quote Anchor link
Dat wordt een nieuw audio setje voor je compu vrees ik.

Jasper DS

Jasper DS

24/01/2012 22:10:52
Quote Anchor link
@Jens, ik heb hem al open gevezen. Niks dat lijkt op doorgebrand of andere rarigheid..

@Aad, ik denk het ook.. Jammer maar helaas, deze heeft goed dienst gedaan ik denk bijna 6 jaar.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/01/2012 22:31:43
Quote Anchor link
Is er bij jou niet zo'n klein plaatselijk electronica winkeltje in de buurt? Even het setje meenenemen en die mensen er even naar laten kijken. Wellicht is het gewoon een kwestie van een onderdeeltje vervangen. Harman/Kardon is een goed merk. Zonde om zomaar weg te gooien lijkt me.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

24/01/2012 22:31:59
Quote Anchor link
Jasper,

Wat voor subwoofer is het ?
want in sommige subwoofers / versterkers / boxen zitten zekeringen ingebouwd...

misschien is kapot / doorgebrand dat kan soms gebeuren als hij vaak wat hard staat en als extra beveiliging willen ze wel is een zekering voor de 'eind trap' zetten zodat je ze niet in 1 keer opblaast..

Jasper DS

Jasper DS

24/01/2012 22:46:22
Quote Anchor link
Ik zal voor de zekerheid nog eens checken maar ik denk het niet.. Ik kan nu even niet checken welke het juist is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.