Zwaartekracht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Gezocht: Ervaren VB6 developer met C# ambitie!

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf is een vooraanstaande softwareleverancier die gespecialiseerd is in het ontwikkelen van software pakketten voor autoschade herstel bedrijven. De software wordt gebruikt door meer dan de helft van alle autoschade herstel bedrijven in Nederland. Het team van professionals is op zoek naar getalenteerde collega developers die hun vaardigheden willen inzetten om het bedrijf te laten groeien. Functieomschrijving Voor dit bedrijf zoek ik een ervaren VB6 / VB.NET developer met interesse om op termijn verder te gaan in C#. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van de bestaande softwarepakketten. Een deel van de code is nog

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Dynamische Oracle/APEX Ontwikkelaar in de logistie

Bedrijfsomschrijving De organisatie in de regio Rotterdam is gespecialiseerd in het ontwikkelen van moderne webbased software voor de ERP branche. In totaal is er 20FTE aan specialisten actief binnen de organisatie. De ICT afdeling bestaat momenteel uit 15FTE. Ze groeien ontzettend hard en daarom zoeken zij een Oracle/APEX Developer die het reeds sterke team nog sterker komt maken. Hier werken ze op projectbasis voor verschillende grote organisaties in de logistieke sector. Het is een informele organisatie waarbinnen een fijne werksfeer heerst. Zoals aangegeven willen ze het team nog sterker maken en daarvoor zoeken ze bij voorkeur medior of senior Oracle/APEX

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Software Developer (Junior functie)

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een Software Developer! Sta jij in de startblokken om je carrière te beginnen en kan je niet wachten om toffe software te gaan ontwikkelen? Kortom, ben je onlangs afgestudeerd of sta je op het punt om je papiertje te behalen? Voor een IT dienstverlener dat gespecialiseerd is in Microsoft technologie zijn wij op zoek naar C#.NET Developers. Het bedrijf heeft meerdere klanten in regio Utrecht waar je permanent kan komen te werken. Kom je liever te werken bij een klein softwarebedrijf of bij een groot consultancy bureau? Dat is helemaal aan jou de keuze!

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

01/05/2014 18:06:43
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb de volgende class, die ik gebruik in een platformer.
Nu lukt het me alleen niet om de zwaartekracht goed te krijgen, ik heb al op internet rond gezocht maar ik heb nog niet echt een handige manier gevonden om dit te doen.

Ken iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
/**
 * @class Player
 */
var Player = function Player()
{
    /**
     * @returns {Object}
     */
    var _self = this;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.id = -1;

    /**
     * @returns {String}
     */
    _self.name = 'player';

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.x = 0;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.y = 0;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.z = 0;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.width = 32;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.height = 32;

    /**
     * @returns {String}
     */
    _self.color = '#FF0000';

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.speed = 3;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.velocityX = 0;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.velocityY = 0;

    /**
     * @returns {Number}
     */
    _self.gravity = 0.8;

    /**
     * @returns {Boolean}
     */
    _self.onFloor = false;

    /**
     * @syntax Player.onUpdate()
     */
    _self.onUpdate = function()
    {
        _self.velocityY += _self.gravity;
        _self.y += _self.velocityY;

        Client.getEntitiesByName('collision1').forEach(function(collision1, index)
        {
            if (collide(_self, collision1))
            {
            }
        });

        if (Client.isKeyPressed('up'))
        {
            _self.velocityY = -15;
        }

        if (Client.isKeyHold('left'))
        {
            _self.x -= _self.speed;
        }

        if (Client.isKeyHold('right'))
        {
            _self.x += _self.speed;
        }
    };

    /**
     * @syntax Player.onDraw()
     */
    _self.onDraw = function()
    {
        Client.context.fillStyle = _self.color;
        Client.context.fillRect(_self.x, _self.y, _self.width, _self.height);
    };
};
 
PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 00:45:17
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/05/2014 19:01:21
Quote Anchor link
En waar loop je op vast?
 
Pipo Clown

Pipo Clown

01/05/2014 19:22:40
Quote Anchor link
Gravity = 0,8 ? ? ?

Moet dit geen 9,81 m/s2 zijn ?
Ik ben al 40 jaar van school af dus ik kan er naast zitten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht
 
Lord Gaga

Lord Gaga

01/05/2014 20:08:28
Quote Anchor link
@aar: Ik loop vast doordat ik niet weet hoe ik nu verder moet. Ik kan ook nergens een voorbeeld vinden waarbij wordt uitgelegd hoe je dit toepast.

@Pipo: De zwaartekracht kan ik achteraf nog altijd aanpassen, dit is enkel om te testen.
 
Wouter J

Wouter J

01/05/2014 20:24:06
Quote Anchor link
Waarom gebruik je _self en niet this?
En wat bedoel je met "niet goed krijgen"?

Wil je de werkelijkheid nabootsen dan heb je een ingewikkeld stukje natuur te pakken :) De snelheid die de zwaartekracht oplevert kun je uitrekenen met de wet van behoudt van energie: Evoor = Ena
In een simpel model, zonder wrijving, levert dit op:
(Ez + Ek)voor = (Ez + Ek)na
(m * g * h + .5 * m * v2)voor = (m * g * h + .5 * m * v2)na
Aangenomen dat de beginsnelheid 0 is (dus het moment dat je bijv. een balletje net loslaat):
m * g * h = .5 * m * v2
9.81 * h = .5 * v2
v = wortel(19.62 * h)

Hierbij is h de hoogte van het voorwerp.

Stel de totale val duurt 3 seconde en je wilt de snelheid op 2 seconde uitrekenen dan heb je wel een beginsnelheid en wordt het allemaal een stukje ingewikkelder:
m * g * h + .5 * m * vvoor2 = .5 * m * vna2
9.81 * h + .5 * vvoor2 = .5 * vna2
vna = wortel(19.62 * h + vvoor2)

Wil je het echter realistisch maken, dan moet je ook nog de wrijvingskracht erbij nemen. En dan wordt het al praktisch onmogelijk...
Gewijzigd op 01/05/2014 20:24:35 door Wouter J
 
Lord Gaga

Lord Gaga

01/05/2014 20:30:21
Quote Anchor link
Het hoeft niet realistisch hoor, het enige wat ik moet kunnen is lopen en springen, maar ik heb geen idee waar / hoe ik moet beginnen. En ik gebruik _self in plaats van this omdat this in bijvoorbeeld forEach verwijst naar de forEach en niet naar het object waar de forEach in plaats vindt.
 
Eddy E

Eddy E

01/05/2014 20:53:58
Quote Anchor link
Als ik zie dat de verticale snelheid op '15' wordt gezet, zal de zwaartekracht wel iets moeten zijn als -15 oid?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
_self.velocityY = -15;


Dus zou je elke 100 milliseconden iets als -5 Y kunnen doen.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

01/05/2014 21:05:26
Quote Anchor link
Wat ik op dit moment heb is het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
/**
 * @syntax Player.onUpdate()
 */
_self.onUpdate = function()
{
    _self.velocityY += _self.gravity;

    _self.x += _self.velocityX;
    _self.y += _self.velocityY;

    Client.getEntitiesByName('collision1').forEach(function(collision1, index)
    {
        if (collide(_self, collision1))
        {
            if (_self.velocityY < 0)
            {
                _self.y = collision1.y + collision1.height;
            }
            else if (_self.velocityY > 0)
            {
                _self.y = collision1.y - _self.height;
            }

            _self.velocityY = 0;
        }
    });

    if (Client.isKeyPressed('up'))
    {
        _self.velocityY = -15;
    }

    if (Client.isKeyHold('left'))
    {
        _self.x -= _self.speed;
    }

    if (Client.isKeyHold('right'))
    {
        _self.x += _self.speed;
    }
};


De zwaartekracht werkt nu, ik kan tegen de onderkant van blokken aanspringen en tegen de bovenkant. Het lopen werkt ook maar ik kan nog gewoon horizontaal door blokken heenlopen. Hoe kan ik dat het best aanpakken?
 
Wouter J

Wouter J

01/05/2014 22:18:26
Quote Anchor link
Bij houden waar blokken zitten, dus de (x,y) van hun outlines en dan zorgen dat je daar niet tussen kan komen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.