Google Analytics vernieuwd
Google Analytics, een van de meest bekende en gebruikte analyse-software om gebruikers van een website te volgen, is vernieuwd. Via remarketing met Google Analytics kunt u profiteren van gedetailleerde inzichten over uw websitebezoekers die interesse tonen in uw producten en services, en hen vervolgens getargete advertenties in het Google Display Netwerk laten zien die precies bij hun voorkeuren passen. Het is een effectief middel om van uw bezoekers klanten te maken. Deze bètafunctie wordt stapsgewijs geïntroduceerd.
Heatmap
De nieuwe pagina waarop te zien is hoe vaak welke link wordt aangeklikt. Bezoek live je eigen website met een overlay waarin aangegeven wordt waar veel op wordt geklikt. Stimuleer een goede flow in je website en plaats de belangrijke links beter. Of verplaats ondergeschoven kindjes naar een beter plekje.
Responsive...
Nu is ook visueel te zien wat uw gebruikers zien. Per resolutie ziet men een kader wat aangeeft wat getoont wordt.
Dit werkt ook met het responsive-web-design. In combinatie met de heatmap erg handig.
Contect-experimenten
Enkele handige verbeteringen aangebracht: u kunt nu experimenten kopiëren, relatieve URL's gebruiken en tabbladen voor sitegebruik, ingestelde doelen en e-commerce bekijken in het rapport 'Experimenten'. Ontdek hoe goed verschillende versies van uw pagina's uw bezoekers helpen bij het bereiken van uw doelen, en gebruik deze inzichten om uw site effectiever te maken. Bekijk het rapport 'Experimenten' in het gedeelte 'Inhoud' van uw account.
Pagina-waarde
Gebruik de statistiek Paginawaarde (eerder '$-index') om te ontdekken welk inkomstenaandeel een pagina of groep pagina's heeft bijgedragen in vergelijking tot de rest van uw website. Als u doelen heeft ingesteld, kunt u naar elk rapport in het gedeelte 'Inhoud' gaan: de paginawaarde wordt in de laatste kolom weergegeven.
Casestudy
Casestudy: WBC gebruikt geavanceerde segmenten om het aantal conversies met 12 procent te verhogen
Door microconversies bij te houden en geavanceerde segmentatie te gebruiken, ontdekte Periscopix (het SEM-marketingbureau van WBC) dat een hoge conversieratio voor trouwe klanten een bijzonder lage conversieratio voor nieuwe gebruikers bleek te maskeren. Na A/B-tests van subtiele veranderingen die hun startpagina toegankelijker maakten voor nieuwe gebruikers, vonden ze een winnende combinatie die 12 procent meer conversies genereerde. Meer informatie
Gerelateerde nieuwsberichten
15/11/2024 Google's VirusTotal krijgt nieuw IP-adres
02/01/2024 Onderzoekers ontdekken mogelijkheid om Google-accounts te kapen
22/04/2023 Google ontwikkelt nieuwe zoekmachine die gebruik maakt van A.I.
Om te reageren heb je een account nodig en je moet ingelogd zijn.