Google past algoritme aan

Toegevoegd door B a s, 16 jaar geleden

Google past algoritme aanGoogle heeft zijn zoekalgoritme drastisch aangepast om te voldoen aan de behoeften van nu. Het aangepaste zoekalgoritme heeft invloed voor 35% ten opzichte van de huidige zoekopdrachten, zo liet Amit Singhal (Google software engineer) weten op de officiƫle Google Blog.


Vers resultaten bovenaan
Het nieuwe zoekalgoritme zal nieuwere content eerder tonen dan oudere content. Zo zul je als je naar 'verkiezingen' zoekt de verkiezingen van dit jaar als resultaat te zien krijgen en niet die van vier jaar geleden.

Ook heeft het nieuwe algoritme invloed op frequente updates. Zo zul je wanneer je zoekt op 'beste slr camera' up-to-date informatie te zien krijgen. Singhal legt uit: "Zoekresultaten zijn het best als ze vers zijn, vergelijkbaar met vers fruit en warme koekjes".

Caffeine indexering
Google introduceerde vorige jaar 'caffeine indexing'. Deze nieuwe methode zorgt voor 50% versnelling in het indexeren ten opzichte van de vorige methode. Hierdoor zijn recente onderwerpen vrijwel realtime op te vragen via een zoekopdracht.

Concurreren met Twitter en Facebook
Door deze aanpassingen hoopt het bedrijf te kunnen voldoen aan de behoefte van mensen om snel en direct te vinden wat ze willen weten op alle gebieden.

In 2009 ging Google een samenwerking aan met Twitter om real time Tweets in de zoekresultaten te verwerken. Deze samenwerking hield op in juni 2011. Door de aanpassing in het algoritme lijkt Google de concurrentie aan te willen gaan met Twitter.

Gerelateerde nieuwsberichten

02/01/2024 Onderzoekers ontdekken mogelijkheid om Google-accounts te kapen
22/04/2023 Google ontwikkelt nieuwe zoekmachine die gebruik maakt van A.I.
11/12/2018 Google sluit Google Plus na nieuw datalek

 

Er zijn geen reacties op 'Google past algoritme aan'

Om te reageren heb je een account nodig en je moet ingelogd zijn.

Labels

PHP nieuws opties

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.