Links en Banners
Ook onderdeel van het optimaliseren van een website voor zoekmachines en het verhogen van de vindbaarheid is het plaatsen van links en banners op andere websites. In principe kan je ervan uitgaan dat “des te meer links op andere sites, des te meer waardering” je pagina krijgt in een zoekmachine”. Hier zit echter wel een maar aan, waarop we terugkomen in het hoofdstuk “Negatieve factoren”.
Bij een banner is het belangrijk dat voor een mogelijke geïnteresseerde in het project meteen duidelijk is waarvan die banner is. In een oogopslag moet het duidelijk zijn waarvoor die banner is bedoeld.
Ook gewone links op andere websites helpen al aan de vindbaarheid van een website. Veel websites hebben tegenwoordig een onderdeel “links” waar allemaal links worden getoond. Ook deze worden prima meegenomen.
Dit wordt door Google in elk geval als belangrijk gezien, veel links naar jouw website zorgt voor een hogere scoring. Het moeten wel websites zijn die Google als "goed" aanmerkt. (zie ook onderdeel "Negatieve factoren")
Inhoudsopgave
- Inleiding
- Werking zoekbot
- Zoekwoorden
- Pagina opbouw
- URL Optimalisatie
- Links en Banners
- Linkteksten
- Negatieve factoren
- Conclusie