301 redirect met php
Niki
09/06/2007 18:57:00Hallo,
Op dit moment wil ik enkele pagina's van mijn oude website doorverwijzen naar een nieuwe pagina. Door middel van een 301 redirect. Want bepaalde pagina's hebben een redelijke pr op google, die ik niet kwijt wil.
Helaas lijkt de htaccess truc niet te werken op mijn server.
De apache mod rewrite werkt wel. En de .domein.com naar www.domein.com truc werkt wel.
Alleen nu wil ik de php redirect truc toepassen.:
Alleen nu heb ik het volgende probleem. Deze code moet helemaal in het begin van de source geplaatst worden. Maar ik gebruik dus de index.php?id=pagina manier. Alle info pagina's worden uit in subfolder in index.php geladen.
Dus de code plaatsen voor index.php?id=pagina6 zal dan niet werken.
Ik kan maar 1 redirect plaatsen in de index.php. Heeft iemand een idee hoe ik bijv met if statements elke ?id=pagina(nr) afzonderlijk kan instellen.
Dus bijv:
index.php --> site/index.php
index.php?id=pagina6 ---> site/pagina6.html
index.php?id=pagina7 --> site/pagina7.html
Alvast bedankt voor de reacties.
Op dit moment wil ik enkele pagina's van mijn oude website doorverwijzen naar een nieuwe pagina. Door middel van een 301 redirect. Want bepaalde pagina's hebben een redelijke pr op google, die ik niet kwijt wil.
Helaas lijkt de htaccess truc niet te werken op mijn server.
De apache mod rewrite werkt wel. En de .domein.com naar www.domein.com truc werkt wel.
Alleen nu wil ik de php redirect truc toepassen.:
Code (php)
Alleen nu heb ik het volgende probleem. Deze code moet helemaal in het begin van de source geplaatst worden. Maar ik gebruik dus de index.php?id=pagina manier. Alle info pagina's worden uit in subfolder in index.php geladen.
Dus de code plaatsen voor index.php?id=pagina6 zal dan niet werken.
Ik kan maar 1 redirect plaatsen in de index.php. Heeft iemand een idee hoe ik bijv met if statements elke ?id=pagina(nr) afzonderlijk kan instellen.
Dus bijv:
index.php --> site/index.php
index.php?id=pagina6 ---> site/pagina6.html
index.php?id=pagina7 --> site/pagina7.html
Alvast bedankt voor de reacties.
PHP hulp
16/01/2025 18:25:59bart van der veen
09/06/2007 19:22:00dan kun toch gewoon alle geinclude pagina's in de code vervangen door doorverwijzen.php en daar dan je 301 redirect in maken? of mis ik de vraag dan?
Baarr
09/06/2007 21:21:00Code (php)
Edit : stond verkeerde functie bij check en typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr