'a href' zo groot als button

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jan Graneker

Jan Graneker

01/05/2016 19:35:36
Quote Anchor link
Beste Leden,

Ik ben het even vergeten. Heb het volgende:

<div class="btn">
<a href="#"><span>View project</span></a>
</div>

Hoe zorg ik er ook alweer voor dat het klikgedeelte van de Ahref even groot als de button is?
Ik heb van de Ahref al een display:block; gemaakt.

Edit:
Titel aangepast naar wat duidelijkers.
Gewijzigd op 02/05/2016 09:55:22 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 05:50:36
 
- SanThe -

- SanThe -

01/05/2016 20:00:39
Quote Anchor link
Padding geven.
 
Jan Graneker

Jan Graneker

01/05/2016 20:20:44
Quote Anchor link
Bedankt ik had nog een display:block op een ander element staan, daarom werkte de padding niet. Ik heb nu het volgende gedaan:

<a href="#">
<div class="btn">
<span>View project</span>
</div>
</a>
Gewijzigd op 01/05/2016 20:20:59 door Jan Graneker
 
- SanThe -

- SanThe -

01/05/2016 20:31:01
Quote Anchor link
In div in een a is volgens mij niet toegestaan.
Waarom een div en een span in die a, nergens voor nodig lijkt mij.

Geef gewoon de a padding.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

02/05/2016 11:54:42
Quote Anchor link
Zoals Santhe al zegt mag je geen div in de a doen..

Kun je niet gewoon die div verwijderen en de a een class btn meegeven: <a href="#" class="btn">View project</a>..

Lange leven Bootstrap, niemand kan meer normaal front-end bouwen.. Hulde
Gewijzigd op 02/05/2016 11:55:28 door Joakim Broden
 
Jan Graneker

Jan Graneker

02/05/2016 13:26:35
Quote Anchor link
Ik zou inderdaad gewoon een A element kunnen toevoegen, alleen voor de netheid dacht ik, ik gooi het in een Div. Probeer juist niet 'the easy way out' te gebruiken. Ik gebruik geen BS. Wil eerst alles zo goed neerzetten en daarna alles ombouwen naar BS.
Gewijzigd op 02/05/2016 13:27:13 door Jan Graneker
 
Joakim Broden

Joakim Broden

02/05/2016 13:35:11
Quote Anchor link
Jan Graneker op 02/05/2016 13:26:35:
Ik zou inderdaad gewoon een A element kunnen toevoegen, alleen voor de netheid dacht ik, ik gooi het in een Div. Probeer juist niet 'the easy way out' te gebruiken. Ik gebruik geen BS. Wil eerst alles zo goed neerzetten en daarna alles ombouwen naar BS.


Geen idee wat je probeer te zeggen, maar voor de netheid wil je een extra div creëren? Puur omdat het netjes lijkt? De a is toch de button, dus dan is het ook netjes om die de 'btn' class mee te geven en te stijlen als button ipv een div. Voeg juist geen extra elementen toe om het netjes te houden. Hoe minder elementen, hoe beter.

En eerst alles goed zetten en dan ombouwen naar Bootstrap? Ehm, Whaaaat the fuck? Dan zou ik het eerder nog anders om doen (wat tevens een goed gebruikte methode is), eerst een wireframe creëren met Bootstrap en dan de juiste versie bouwen.

Ps jammer van je profiel foto :( Go Lorenzo Go Lorenzo Goooooo! Alhoewel ik Dovizioso ook wat punten gun :D
Gewijzigd op 02/05/2016 13:38:56 door Joakim Broden
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/05/2016 14:11:56
Quote Anchor link
Quote:
Hoe minder elementen, hoe beter.

Mee eens, maar vaak is het handig elementen een soort "container" te geven. Zo zou je ook een menu-balk kunnen maken met behulp van een unordered list (ul) in combinatie met hyperlinks (a-tags).

Om antwoord te geven op de vraag van Jan:
Geef de div vaste afmetingen (bijvoorbeeld width: 150px; height: 25px; ).
Je was al op de goede weg met de display: block van de hyperlink. Het enige wat je volgens mij nog hoeft te doen is deze uitvullen in de div met width: 100% en height: 100%. Horizontaal centreren kan met text-align, verticaal centreren met line-height (die in de buurt van de hoogte van de div zit).
 
Jan Graneker

Jan Graneker

04/05/2016 14:14:53
Quote Anchor link
Joakim Broden op 02/05/2016 13:35:11:
Jan Graneker op 02/05/2016 13:26:35:
Ik zou inderdaad gewoon een A element kunnen toevoegen, alleen voor de netheid dacht ik, ik gooi het in een Div. Probeer juist niet 'the easy way out' te gebruiken. Ik gebruik geen BS. Wil eerst alles zo goed neerzetten en daarna alles ombouwen naar BS.


Geen idee wat je probeer te zeggen, maar voor de netheid wil je een extra div creëren? Puur omdat het netjes lijkt? De a is toch de button, dus dan is het ook netjes om die de 'btn' class mee te geven en te stijlen als button ipv een div. Voeg juist geen extra elementen toe om het netjes te houden. Hoe minder elementen, hoe beter.

En eerst alles goed zetten en dan ombouwen naar Bootstrap? Ehm, Whaaaat the fuck? Dan zou ik het eerder nog anders om doen (wat tevens een goed gebruikte methode is), eerst een wireframe creëren met Bootstrap en dan de juiste versie bouwen.

Ps jammer van je profiel foto :( Go Lorenzo Go Lorenzo Goooooo! Alhoewel ik Dovizioso ook wat punten gun :D



Waarom? Gewoon omdat ik het leuk vind. Probeer ook niks op te zoeken, maar gewoon alles uit het hoofd te typen. Als 'verouderde' desktop only versie klaar is het daarna in Bootstrap te knallen. Ik wil niet kopie/pasten en alles maar overnemen, maar gewoon lekker zelf 'maken'.

Ik kan leven met lorenzo, zolang je maar niet voor Marc bent, haha.


Toevoeging op 04/05/2016 14:15:49:

Thomas van den Heuvel op 02/05/2016 14:11:56:
Quote:
Hoe minder elementen, hoe beter.

Mee eens, maar vaak is het handig elementen een soort "container" te geven. Zo zou je ook een menu-balk kunnen maken met behulp van een unordered list (ul) in combinatie met hyperlinks (a-tags).

Om antwoord te geven op de vraag van Jan:
Geef de div vaste afmetingen (bijvoorbeeld width: 150px; height: 25px; ).
Je was al op de goede weg met de display: block van de hyperlink. Het enige wat je volgens mij nog hoeft te doen is deze uitvullen in de div met width: 100% en height: 100%. Horizontaal centreren kan met text-align, verticaal centreren met line-height (die in de buurt van de hoogte van de div zit).



Does the trick tnx Thomas. Als ik naar mijn vorige posts kijk, elke keer de redder in nood (Y)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.