Aanroepen php vanuit HTML

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob

Rob

09/01/2006 10:34:00
Quote Anchor link
Met hulp van hier heb ik een leuk php script gemaakt dat mijn PHPbb forum uitleest dmv een query en deze dan op volgorde in de gewenste opmaak naar de browser stuurt. Nu moet ik iedere keer dit hele script opnemen in mijn html page. Natuurlijk is dit als test prima. Maar ik wil nu het volgende.
Ik wil van het script een funtion maken, die ik dan kan aanroepen vanuit mijn pagina. Het enige dat ik mee geef is een gevulde query string. Mijn vragen zijn.
Hoe maak ik de procedure kenbaar in mijn page zodat ik deze verder in de pagina kan aanroepen? Moet je dan iets met include doen?
Kan ik ongestraft de querystring vullen en die doorgeven aan mijn functie?

Graag wat info hoe ik het moet aanpakken en waar ik op moet letten.

Groet,
Rob

PHP hulp

PHP hulp

28/01/2025 20:15:36

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

09/01/2006 10:40:00
Quote Anchor link
function phpbbophalen($forumid)
{

if(is_numeric($forumid){
$forumid = mysql_real_escape_string($forumid);

..."SELECT blabla FROM blabla WHERE forumid =
'".$forumid."' ORDER BY blabla";
}
}

Kan prima.

Kan prima.

Rob

Rob

09/01/2006 10:45:00
Quote Anchor link
Oke thanks.
dat kan ik volgen.

Maar ik wil dus dit script op meerdere plaatsen in een html pagina aanroepen.
Ik wil dan dus php tag openen. De query string vullen en de function aanroepen zoals jij beschrijft. De function zelf zorgt voor de output.

Maar hoe maak ik de functie kenbaar voor de rest van de pagina. Moet ik die dan include ergens aan het begin van de pagina? Hoe werkt dat deel?

Rob

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/01/2006 10:45:00
Quote Anchor link
Functie in een php bestand zetten, het php bestand includen op de pagina's waar je de functie nodig hebt. Op de pagina kun je dan gewoon

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  phpbbophalen ($my_forum);
?>

doen.

Rob

Rob

09/01/2006 10:46:00
Quote Anchor link
Oke..
zoals ik dus verwachte werkt het ook... mooi.
Dan kan ik me storten op deze manier.
Is wat makkelijker als je denk wijzen klopt.

Thanks.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.