Algemene vraag {PHP}

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper Sni

Jasper Sni

07/11/2009 23:03:00
Quote Anchor link
Ik ben nu al een aantal jaar aan het scripten in PHP, niet full-time uiteraard...

Nu vraag ik mij af wat de beste manier is om een site op te zetten.

Mijn broertje is al wat meer gevorderd en gebruikt javascripts met frames en OOP om zijn website op te zetten, nu weet ik daar ook wel het een en ander van, en ben ik van plan om de rest een beetje bij te spijkeren.

Mijn vraag is nu wat is nou de beste manier om een site op te zetten, met aparte frames i.c.m. javascript/ajax zodat het menu niet elke keer geladen hoeft te worden lijkt me sowieso een goed iets, nog verdere suggesties?

PHP hulp

PHP hulp

15/03/2025 03:45:21

07/11/2009 23:23:00
Quote Anchor link
Wel jammer dat als hij OOP gebruikt dat hij dan ook nog frames gebruikt. Met OOP kan je juist de code en de presentatie (oftewel de html) netjes gescheiden houden en dus heb je dan geen frames meer nodig.
Zou ook niet weten waarom een menu niet iedere keer geladen zou mogen worden?
Ajax kan je inderdaad wel gebruiken, maar dan moet je er wel op letten dat de pagina nog gebookmarked moet kunnen worden en soms staat javascript uit, dan moet je ook kunnen zorgen dat de pagina gewoon geladen wordt.
Er is overigs geen 'beste manier', er zijn alleen adviezen.

Michael -

Michael -

08/11/2009 02:14:00
Quote Anchor link
Teveel ajax is ook weer niet goed en vaak ook overbodig.
Bedoel je niet frameworks ipv frames? Frames zou wel echt heel slecht zijn.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.