Alternatief gezocht voor .php?id=pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Niki

Niki

15/02/2006 16:21:00
Quote Anchor link
Hallo Mensen,

Ik gebruik al een lange tijd een pagina script waarmee ik een pagina layout heb en daarin alle informatie pagina's include. Het voordeel is dus als ik een wijziging in mijn hoofdpagina maak (bijvoorbeeld menu aanpassen) hoef ik alleen maar de index.php te veranderen.
De pagina;'s worden zo aangeroepen: index.php?id=paginanaam

Wat ik nu zoek is een soort script wat precies hetzelfde doet, maar dat ik kan werken met bijvoorbeeld: informatie.php | nieuws.php | contact.php
In deze bestanden staat slechts de informatie en de hoofdsite index.php moet dan er in opgeroepen worden.
Hetzelfde principe ongeveer maar er hoeft dan niet meer gebruik gemaakt worden van index.php?id=contact maar wordt dus gewoon: contact.php

Door de vele scripts en topics op de site heb ik helaas niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 14:54:06

Han eev

Han eev

15/02/2006 16:24:00
Quote Anchor link
Je zal dan even moeten zoeken naar Mod_rewrite
Staat hier wel ergens een tut erover.

edit: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/146/
Gewijzigd op 15/02/2006 16:26:00 door Han eev

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 16:26:00
Quote Anchor link
Wat je ook kan doen is mod_rewrite je urls's herschrijven...

http://blabla.nl/contact/ worden dan door de index.php opgepakt als index.php?pagina=contact.

Zoals ik hier gedaan heb. Intern is het namelijk nogsteeds ?pagina=blabla.

15/02/2006 16:32:00
Quote Anchor link
Je kan ook het menu e.d. in aparte bestanden zetten en deze include, je draaid het geheel dus om.

Niki

Niki

15/02/2006 16:38:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties. Ik heb even gekeken naar de mod_rewrite. Dit is niet echt precies wat ik zoek. Wat ik bedoel is dus echt om een nieuw bestand te kunnen krijgen, bijvoorbeeld contact.php met een eigen site titel en meta beschrijvingen e.d.

Om apprte bestanden te gaan maken voor menu e.d. en die vervolgens te gaan includen is me net iets te veel werk.

Met de pagina include script werk ik namelijk ook met de functie als er een pagina niet bestaat dat deze de hoofdpagina weer opent.

Mischien is er een andere oplossing?

Niki

Niki

20/02/2006 00:21:00
Quote Anchor link
Ok ben nu al een stukje verder gekomen. Heb toch maar besloten om mod_write te gaan gebruiken.

Wat ik nu heb in me htaccess bestand:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)p-([a-zA-Z0-9_-]*).html$ index.php?id=$2

Dus als ik p-contact.html intyp wordt ik in feite doorverwezen naar: index.php?id=contact
Dit is goed. Alleen ik wil werken zonder de suffix: p-
Als ik het gewoon weghaal werkt het systeem niet goed. Ik wil dus als ik contact.html intoets de pagina: index.php?id=contact krijgen. Iemand suggesties?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.