Anti Spam bij Contact Form
Hallo ik ben bezig met een contact form te maken.. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er niet elke x een mail wordt verzonden maar dat je bijv eerst 10 min moet w88?
cookies
laatma tis al glukt met sessies :) en cookies is nogal onveilig je delete cookie en je kan zo weer posten.. maar iig bdankt
dan is cookies beter omdat ik ook wel veel cookies heb en deze niet kwijt wil ivm andere sites..
en in de cookie opzoeken heb ik geen zin in ;) dusss wat is nou veiligerrrr??
ik denk ip loggen in database ;)
hmm ja daar heb je glijk in maar hoe doe ik dat ip loggin in database of bestand en dan kijke of hij dr instaat? en na bepaalde tijd leeg ofzo hoe kan ik dat doen?
Zoals ik in een ander topic zei, kan je bij een bepaalde provider (Belgacom ADSL) bij elke modem reset, een nieuw IP krijgen...
Ik zou gewoon cookies setten, en sessies... De cookies voor als de browser sluiten, de sessie als ze de wijsneus willen uithangen door cookies te disablen... En mja, loggen in DB... Geen idee hoe het in Nederland zit met providers...
Loggen in db
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
// Connectie
mysql_query("INSERT INTO logs (ip, datum) VALUES ('" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "', '" . date("U") . "')");
?>
// Connectie
mysql_query("INSERT INTO logs (ip, datum) VALUES ('" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "', '" . date("U") . "')");
?>
Controleren uit db
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
// Connectie
$selecteren = mysql_query("SELECT datum FROM logs WHERE ip = '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'");
if ($row = mysql_fetch_array($selecteren)) {
echo "Je hebt al een mail verzonden op " . date("d-m-Y H:i", $row['datum']);
} else {
// Nog geen mail verzonden...
}
?>
// Connectie
$selecteren = mysql_query("SELECT datum FROM logs WHERE ip = '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'");
if ($row = mysql_fetch_array($selecteren)) {
echo "Je hebt al een mail verzonden op " . date("d-m-Y H:i", $row['datum']);
} else {
// Nog geen mail verzonden...
}
?>
Edit: ) vergeten bij INSERT query :)
Gewijzigd op 11/04/2005 16:44:00 door Alfred -
En voor de inbellers (iedere keer als je opnieuw inbeld kom je weer in de ippool, en krijg je waarschijnlijk een ander ip): Iedere keer opnieuw inbellen... Dat wordt hele dure spam!
Jelmer:
Ik denk niet dat een profider elke 15 minuten zijn ipadressen reset.
En voor de inbellers (iedere keer als je opnieuw inbeld kom je weer in de ippool, en krijg je waarschijnlijk een ander ip): Iedere keer opnieuw inbellen... Dat wordt hele dure spam!
Niet? Elke 30 (waarvan 15 seconden nodig zijn om te connecten...) seconden als je wil... Effe m'n modem restarten, en ik heb een nieuw... En kost me niets :)
Gewijzigd op 11/04/2005 21:30:00 door Alfred -
Ik denk dat er eigenlijk geen een perfecte oplossing is maar ip loggen lijkt mij toch de beste.
Als we allemaal paranoia gaan doen over spam, dan kunnen we internet nu al afschrijven.
Ben je echt bang dat iemand 30 keer zijn modem gaat herstarten (bij mij duurt dat een minuut, minstens, en dan hou ik ook altijd nog mijn eigen ip) om jouw 30 keer een berichtje te geven, hoe vaak zou iemand die moeite nou nemen...