Argumenten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lord Gaga

Lord Gaga

07/03/2012 22:30:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het verslepen van divjes over een pagina, en dan het opslaan van de x en y as, dat op de volgende manier:

Javascript:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
function save_position(i)
{
    xCurrent = document.getElementById(i).style.left;
    yCurrent = document.getElementById(i).style.top;
}

HTML:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div align="left"
    id="1"  
    class="draggable"
    style="position: absolute; left: 1px; top: 1px; Z-index: 100; width: 200px; height: 200px; background: rgb(255, 255, 255);"
    OnMouseDown="javascript: save_position('1');"
>
</div>

Maar nu kan de gebruiker dus het argument via de broncode aanpassen, en dan neemt hij de verkeerde div (aangezien er meerderen komen).
Is er een manier dat ik dit kan doen zonder argumenten? Ik heb het al geprobeer met getElementById(this).style.left, maar dit schijnt niet te werken.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 07/03/2012 22:31:11 door Lord Gaga

PHP hulp

PHP hulp

13/02/2025 16:00:36

Jaron T

Jaron T

07/03/2012 22:35:19
Quote Anchor link
javascript en html kan ALTIJD aangepast worden door de gebruiker.

Lord Gaga

Lord Gaga

07/03/2012 22:36:42
Quote Anchor link
Kan javascript ook aangepast worden als het in een apparte js file staat?

Wouter J

Wouter J

07/03/2012 23:15:23
Quote Anchor link
Ja, ook dan. Clientscripttalen kunnen ten alle tijden gelezen en aangepast worden, dat is het enige nadeel van deze talen.

Je kan het oplossen door gewoon this te gebruiken, dus zonder getElementsBy* functies.

Lord Gaga

Lord Gaga

08/03/2012 08:44:42
Quote Anchor link
Hmm oke, zijn er ook bepaalde standaard regels ofzo die javascript beter beveiligen?

Kris Peeters

Kris Peeters

08/03/2012 12:10:15
Quote Anchor link
Zet niets in javascript dat geheim moet blijven.

Ga er van uit dat javascript totaal openbaar is. Probeer dan ook niets te verbergen; ze vinden het toch.

Maar jij moet vooral zorgen dat je de server beschermt. Jij ondervindt geen nadeel omdat een hacker, puur op client side, aanpassingen doet.
Een client kan alles aanpassen wat de server hem gestuurd heeft. HTML, CSS, javascript, ...

Nu, als ik de HTML aanpas en willekeurig ergens een </div> plaats, zal de layout bij mij niet meer kloppen. Maar moet je daar iets aan doen? Heb jij daar last van? I think not.

Lord Gaga

Lord Gaga

08/03/2012 21:36:47
Quote Anchor link
Nee, maar het slepen van de divs is voor het inrichten van je profiel, en dit is binnen een gebied van 800x800 pixels, het mag dus niet buiten dat gebied komen, dus probeer ik er voor te zorgen dat de gebruiker de left en top niet kan aanpassen via javascript (ook aangezien die waarden in een database worden opgeslagen), maar hier valt qua javascript dus niets aan te doen helaas..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.