Array in kolommen weergeven
KrissCross
01/08/2008 16:53:00Ik heb een database met verschillende producten. Elk product heeft een leverancier_id. Nu wil ik alle producten per leverancier weergeven. Ik haar alles uit de database met de query:
Als ik alles in een array stop, krijg ik ook een mooie output waarbij ik elke keer als de leverancier veranderd de leveranciersnaam laat echo-en.
Maar...
Nu wil ik onder elke leverancier de producten in 3 of 4 kolommen (ol) naast elkaar (en niet in een tabel). Probleem is dat ik niet kan tellen hoeveel producten er bij een bepaalde leverancier horen omdat alles in 1 array zit. Als ik per leverancier weet hoeveel producten er zijn weet ik hoeveel er in een kolom moeten om 3 of 4 kolommen te krijgen.
Maar hoe tel ik het totale aantal PER leverancier als alle producten in 1 array zitten?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$query =
"SELECT
producten.*,
leveranciers.naam AS leverancier
FROM
producten
INNER JOIN
leveranciers
ON
producten.leverancier_id = leveranciers.id
ORDER BY
leverancier, producten.code ASC";
?>
$query =
"SELECT
producten.*,
leveranciers.naam AS leverancier
FROM
producten
INNER JOIN
leveranciers
ON
producten.leverancier_id = leveranciers.id
ORDER BY
leverancier, producten.code ASC";
?>
Als ik alles in een array stop, krijg ik ook een mooie output waarbij ik elke keer als de leverancier veranderd de leveranciersnaam laat echo-en.
Maar...
Nu wil ik onder elke leverancier de producten in 3 of 4 kolommen (ol) naast elkaar (en niet in een tabel). Probleem is dat ik niet kan tellen hoeveel producten er bij een bepaalde leverancier horen omdat alles in 1 array zit. Als ik per leverancier weet hoeveel producten er zijn weet ik hoeveel er in een kolom moeten om 3 of 4 kolommen te krijgen.
Maar hoe tel ik het totale aantal PER leverancier als alle producten in 1 array zitten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door KrissCross