automatisch dagelijks nieuwe profiel van de dag
sebasjuh
16/08/2007 22:48:00Ik wilde op mijn index pagina graag een profiel van de dag maken. Nu zat ik eraan te denken om via een aparte php pagina dit te maken waar hierop dan een random gebruikersnaam gepakt wordt uit de sql database en die dan te includen in mijn index.php.
En die php pagina moet dan elke nacht om 12uur automatisch veranderen van gebruikersnaam via een cronjob.
Alleen nu vroeg ik me af hoe wat moet ik nu in die aparte php pagina maken om hem alleen maar een nieuwe gebruikersnaam te laten zoeken via de cronjob actie?
Ik heb nu namelijk dit: (vond ik hier ook op het forum)
Dit pakt nu bij elke refresh steeds een nieuwe gebruikersnaam. Maar als ik dit include dat pakt hij ook elke keer een nieuwe gebruikersnaam.
Hoe kan ik het zo voor mekaar krijgen dat hij dus alleen maar via die cronjob die ik wil schedulen om 00:00 uur gaat veranderen? Kan iemand me misschien hiermee helpen??
En die php pagina moet dan elke nacht om 12uur automatisch veranderen van gebruikersnaam via een cronjob.
Alleen nu vroeg ik me af hoe wat moet ik nu in die aparte php pagina maken om hem alleen maar een nieuwe gebruikersnaam te laten zoeken via de cronjob actie?
Ik heb nu namelijk dit: (vond ik hier ook op het forum)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
require_once("config.php");
$sql = "SELECT gebruikersnaam FROM leden ORDER BY RAND() LIMIT 0,1";
$res = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($res) >= 1)
echo mysql_result($res, 0);
?>
require_once("config.php");
$sql = "SELECT gebruikersnaam FROM leden ORDER BY RAND() LIMIT 0,1";
$res = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($res) >= 1)
echo mysql_result($res, 0);
?>
Dit pakt nu bij elke refresh steeds een nieuwe gebruikersnaam. Maar als ik dit include dat pakt hij ook elke keer een nieuwe gebruikersnaam.
Hoe kan ik het zo voor mekaar krijgen dat hij dus alleen maar via die cronjob die ik wil schedulen om 00:00 uur gaat veranderen? Kan iemand me misschien hiermee helpen??
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.