Background image op z'n plaats krijgen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Angela steevens

angela steevens

29/09/2009 10:50:00
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik heb de website www.mewthaisilk.com ontworpen en ben nu aan het stuntelen met de headerfoto! Deze moet uiteraard gewoon links op de andere afbeelding aansluiten, met een pixel lijntje ertussen van 1 pixel breed. Kan iemand mij wellicht tips geven hoe ik dit voor elkaar krijg?

hartelijk dank, Angela Steevens
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:30:53
 
Robert Deiman

Robert Deiman

29/09/2009 11:02:00
Quote Anchor link
@Angela
Dit komt vanwege het gebruik van tabellen, daarom gaat dit mis. Ga je eens verdiepen in het gebruiken van DIVS in combinatie met CSS. (CSS ken je al wel een beetje zag ik)

Op die manier kan je je lay-out prima op orde krijgen.
 
Angela steevens

angela steevens

29/09/2009 11:05:00
Quote Anchor link
Ik heb deels inderdaad gebruik gemaakt van divs, maar wanneer ik websites volledig in divs maak krijg ik vaak de opmerking dat ik met tabellen moet werken...
 
Franko

Franko

29/09/2009 11:41:00
Quote Anchor link
Opmaak altijd met divs:)

Dit omdat het uiteindelijk veel voordeel heeft met het maken van een layout.
Gebruik van tabellen alleen om de uitvoer van database netjes te zetten.

Tip voor de divs:
float:left;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Franko
 
The Ultimate

The Ultimate

29/09/2009 11:52:00
Quote Anchor link
angela steevens schreef op 29.09.2009 11:05:
Ik heb deels inderdaad gebruik gemaakt van divs, maar wanneer ik websites volledig in divs maak krijg ik vaak de opmerking dat ik met tabellen moet werken...


Dat kan ik me nou niet voorstellen..... wie zegt er in godsnaam dat je met tabellen moet werken? Nou?

Weg met tabellen en framesets! Opbouw doe je met <divs> en css.

Een headerprobleem als deze zul je dan ook niet snel hebben. Om een 1 pixel lijntje te krijgen (zoals jij het mooi noemt) kun je dan bijvoorbeeld: margin-left: 1px; doen.

Oja, had ik al gezegd dat diegene die zegt dat je met tabellen moet werken een vreselijke oen is?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/09/2009 11:59:00
Quote Anchor link
Leuk dat iedereen over divjes praat, maar ook HTML valt prima te stijlen.
Zo kan je bijv. doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<div id="inhoud">
Welkom op mijn prachtige site.
</div>


Maar met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<p id="inhoud">
Welkom op mijn prachtige site.
</p>

Bereik je hetzelfde, en het is ook nog eens semantisch, doordat je de tags voor de juiste doeleiden gebruikt.

Div's gebruiken is alleen nodig als je er geen ander HTML-element voor kan vinden. En het indelen van een site met een top-header, linker-menu, contentblok en footer kan prima met divjes, en wat floats in CSS.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

29/09/2009 12:34:00
Quote Anchor link
Franko schreef op 29.09.2009 11:41:
Gebruik van tabellen alleen om de uitvoer van database netjes te zetten.
Dat is wel heel kort door de bocht, maar je idee is correct: tabellen gebruik je alleen voor het overzichtelijk presenteren van tabulaire data. En dat kan uit een DB komen, maar kan ook ergens anders vandaan komen.
 
Franko

Franko

29/09/2009 12:48:00
Quote Anchor link
@Aar:
Uiteraard kun je HTML ook prima stylen, maar het gaat erom dat als je een layout gaat maken voor een website met tabellen je dit veel beter kunt doen met divs. Uiteindelijk heb je ook veel meer script nodig met tabellen dan met divs. Divs zijn speciaal voor de layout gemaakt.

Kortom als je een website wilt gaan maken kun je beter meteen leren om met divs en css om te gaan. Dan nu eerst alles in tabellen te gaan maken en er later achterkomen dat het veel korter kan allemaal.

Spreek uit ervaring:)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

29/09/2009 14:32:00
Quote Anchor link
Aar schreef op 29.09.2009 11:59:
Leuk dat iedereen over divjes praat, maar ook HTML valt prima te stijlen.
Zo kan je bijv. doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<div id="inhoud">
Welkom op mijn prachtige site.
</div>


Maar met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<p id="inhoud">
Welkom op mijn prachtige site.
</p>

Bereik je hetzelfde, en het is ook nog eens semantisch, doordat je de tags voor de juiste doeleiden gebruikt.

Div's gebruiken is alleen nodig als je er geen ander HTML-element voor kan vinden. En het indelen van een site met een top-header, linker-menu, contentblok en footer kan prima met divjes, en wat floats in CSS.

In een divje plaats je vaak meerdere alinea's. Wat jij voordoet met de p is slechts 1 alinea op een bepaalde plek. Op zich is er semantisch niets mis met je 2e code, de 1e wel.

De div is een diversion layer, binnen die div gebruik je een p tag. Voordeel van op die manier positioneren (de globale positionering/ pagina indeling in divs) is dat je heel simpel onderstaande kan doen. Scheelt veel los stylen van onderdelen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
div#id_van_div p{
//hier stylen
  }
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.