Backup CentOS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lord Gaga

Lord Gaga

28/04/2015 20:12:53
Quote Anchor link
Hallo,

Op dit moment heb ik Apache, PHP, MySQL, en allemaal andere poespas op mijn virtuele server staan. Mijn website is online en alles werkt.

Nu wil ik voor school graag wat rotzooien met deze virtuele server, daarom wil ik dus een backup maken van mijn hele virtuele server, deze virtuele server verwijderen, een nieuwe virtuele server aanmaken en hier wat mee rotzooien.

Na het rotzooien met wat dingetjes die ik voor school wil leren, zou ik weer een virtuele server willen aanmaken (met dezelfde instellingen als nu) en de complete backup weer terug willen zetten en verder willen gaan met mijn website alsof er niets is gebeurd.

Het probleem is dat ik geen idee heb of dit mogelijk is en hoe ik uberhaupt een backup maak van mijn virtuele server.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

03/03/2025 07:59:58

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/04/2015 20:20:02
Quote Anchor link
Een backup maken van een gehele virtuele server heet een 'snapshot'. Ik weet niet welke virtualisatiesoftware je gebruikt? Denk aan KVM, OpenVZ,of XEN die veel worden gebruikt, maar kijk eens naar de handleiding van het virtualisatieplatform die je gebruikt.
Gewijzigd op 28/04/2015 20:20:36 door - Ariën -

Lord Gaga

Lord Gaga

28/04/2015 20:27:14
Quote Anchor link
Ik heb een cloudbox bij versio.nl (het inloggen op de cloubox gebeurt op cloud.axc.nl), er is een mogelijkheid om een backup te maken maar die zit gekoppeld aan de Virtual Machine en wanneer je deze verwijderd, is je backup dus ook weg.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/04/2015 20:31:11
Quote Anchor link
Die backup is dus een snapshot. Ik denk dat die wel behouden blijft als je je virtuele server verwijderd. Maar het is een kwestie van proberen of vragen aan de klantenservice.

Lord Gaga

Lord Gaga

28/04/2015 20:36:06
Quote Anchor link
Ik heb ze gevraagd voor ik dit topic plaatste en zij zeggen dat de backup dan ook verwijderd wordt. De backup zit namelijk gekoppeld aan de Virtuele Server.

Edit
Misschien een domme vraag, maar kan ik niet gewoon via FileZilla alle mappen kopieëren, ergens opslaan en deze vervolgens weer terug zetten als ik mijn website weer online wil?
Gewijzigd op 28/04/2015 21:05:39 door Lord Gaga

- wes  -

- wes -

29/04/2015 10:07:31
Quote Anchor link
Dan heb je de files en niet de serversettings en de database. Zelf backups maken is nooit verkeerd overigens. Neem contact op met je host en leg je vraag voor en zoek samen naar een oplossing. Als ze die niet kunnen bieden kan je beter naar een andere host gaan die je dit wel kan bieden, in plaats van zelf aan het klooien met scriptjes

John D

John D

29/04/2015 19:26:54
Quote Anchor link
Is het wellicht eenvoudiger om je dingetjes die je voor school wil leren later gewoon terug te draaien?
Zo moelijk is dat niet. Desnoods vraag je aan je hoster om een backup van gister terug te zetten of zoiets.
Of: Op het gevaar af om wederom reclame te maken: Neem een proef account op Microsoft Azure voor een maand, richt een Linux (!!) server op, doe je ding en sluit de boel na een maand.
Gewijzigd op 29/04/2015 19:27:48 door John D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.