backup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »
De VeeWee

de VeeWee

17/05/2004 18:44:00
Quote Anchor link
Heb zonet mijn site af en er zit nogal veel in de tabellen dus zou ik in het admin menu een backup link willen maken;
Ik zou op deze pagina moeten kunnen kiezen voor post backup of maak backup en als je post pakt zou de backup ook automatisch uitgevoerd moeten worden! Als je maak pakt zou ik graag een backup van de structuur en de gegevens hebben uit alle tabellen van mijn database!

Toch weet ik niet juist hoe ik hier aan moet beginnen...

Als iemand in een paar paginas/codes/scripts/.... zoiets kan voormaken of misschien raad weet gelieve dit dan te posten.

Dank

VeeWee

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 19:45:16

18/05/2004 22:20:00
Quote Anchor link
Ik had toevallig ook een vraag over backups. Hoe moet je die maken? ik heb nou zelf maar een script geschreven die mooi de code aanmaakt met alle gegevens er in zodat ik dat alleen maar in een .php bestand hoef te zetten uploaden en runnen maar er moet toch een andere manier zijn. Zijn daar speciale progies voor of zit dat op de betaalde hosts? Ik heb zon gratis lycos account, het werkt goed voor mij meer heb ik nog niet nodig.

De VeeWee

de VeeWee

18/05/2004 22:27:00
Quote Anchor link
ik heb ook lycos en doe het nu via databse maar dan moet je bij lycos aanmelden (heb het liever in mijn eigen admin-menu)
ik weet zeker dat het automatisch moet gaan --> phpbbforums maar ik heb er geen flauw idee van hoe en online heb ik nog niets gevonden

maar wil je me alsjeblieft dat script van je eens laten zien (kan ik misschien wel wat met doen...)

18/05/2004 23:31:00
Quote Anchor link
Huh waar kun je dat dan doen? bij php My Admin? Mss dat het komt dat ik zon gratis trypod account heb dat ik dat niet kan of zo. Die code van mij werkt wel goed maar het kost gewoon een hoop tijd om dat te maken. En kun je die db dan op je HD opslaan en dan later weer uploaden of zo? Dat is eigenlijk waar ik naar op zoek ben.

19/05/2004 08:48:00
Quote Anchor link
online tools --> php4U --> het bovenste (database bezien ofzoiets)

en danin het rechter frame kan je ergens data en structuur aanklikken en dan het onderste en dan op start en dan komt er normaal een download kaderke op met een sql-blad

dit kan je dan ook gewoon terug posten...

kan je het script toch even vermelden alstublieft?

19/05/2004 10:25:00
Quote Anchor link
Hey bedankt man daar was ik nou heen opzoek ;)

Hier is mijn script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<?php

echo "<font size=2 face=courir>";

echo "&lt;?php";
echo "<p>";

require("config.php");

echo "<p>";
echo "require(&quot;config.php&quot;);";

echo "<p>";
echo "$";
echo "sql = &quot;";
echo "DROP TABLE games&quot;;";
echo "<br>";
echo "mysql_query(";
echo "$";
echo "sql);";
echo "<p>";

echo "<p>";
echo "$";
echo "sql = &quot;";
echo "CREATE TABLE games ( naam VARCHAR(100) NOT NULL, score int(4) NOT NULL )&quot;;";
echo "<br>";
echo "if (!mysql_query(";
echo "$";
echo "sql))<br>";
echo "{<br>";
echo "print &quot;&lt;p&gt;&lt;font color=#BB0000&gt;Error tabel games kon niet gemaakt worden!&lt;/font&gt;&quot;;<br>";
echo "}<br>";
echo "<p>";

$sqla ="SELECT * FROM games";
$res = mysql_query($sqla);

while ($var = mysql_fetch_object($res))
{

$naam = str_replace("'", "&amp;#39;", $var->naam);
$naam = str_replace("&#39;", "&amp;#39;", $naam);

echo "$";
echo "naam = &quot;$naam&quot;;<br>";
echo "$";
echo "score = &quot;$var->score&quot;;<br>";

echo "$";
echo "sql = &quot;INSERT INTO games (naam, score) VALUES ('$";
echo "naam', '$";
echo "score')&quot;;";
echo "<br>";
echo "if (!mysql_query(";
echo "$";
echo "sql))<br>";
echo "{<br>";
echo "print &quot;&lt;p&gt;&lt;font color=#BB0000&gt;Error while inserting '$var->naam'!&lt;/font&gt;&quot;;<br>";
echo "}<br>";
echo "<p>";
}

echo "echo &quot;De tabel is geplaatst&quot;;";

echo "<p>";
echo "?&gt;";

echo "</font>";

?>

OOoh wacht nou weet ik ook wat jij moet hebben ;) Moment ik ga ff wat maken. Je zult het wel voor elke tabel aan moeten passen vrees ik. Ik ben niet zo geweldig in php dus er zal nog wel een andere manier zijn.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
require("config.php");

echo "Die regels van de tabel structuur";
// Ik weet niet of je die op een of andere manier ook automatisch zou kunnen laten generen.

$sql ="SELECT * FROM .........";
$res = mysql_query($sql);

while ($var = mysql_fetch_object($res))
{

echo "INSERT INTO ..... (...., .....) VALUES ('$var->......', '$var->......')<br>";
}

?>

Dit zou dan al genoeg moeten zijn. Maar aangezien jij veel tabellen hebt is het misschien niet zon geweldig script. Ik zou (niet beter wetent) gewoon voor elke tabel het bovenste maken en dan in een bestand proppen.

Ik heb het me te moelijk gemaakt met mijn script door het in php te willen kunnen runnen. Dat was stom van me maja.

B a s
Beheerder

B a s

19/05/2004 10:26:00
Quote Anchor link
Je kunt een backup in phpmyadmin maken door op je database naam te klikken en dan het tabblad 'exporteer' te kiezen (of export, dump eventueel).

Met mysql code zou ik het zo niet weten.. Kijk eens op http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/mysqldump.html .. misschien heb je er wat aan.. succes ;)

De VeeWee

de VeeWee

19/05/2004 12:27:00
Quote Anchor link
ja het script is nogal moeilijk voor mij om te gebruiken (te veel tabellen en verschillende velden)

met die mysqldump kan je ook niet echt het gewenste ding krijgen denk ik :s

bedoelde echt zoiets zoals lycos maar dan niet in lycos :p

zla nog eens voort zoeken :s
bedankt alvast

19/05/2004 16:28:00
Quote Anchor link
Met die link van Bas zou het toch moeten lukken denk ik. Ik heb dat nog nooit gedaan dus dan zou ik me daar in moeten gaan verdiepen maar volgensmij wat ik zo snel gezien heb zou het moeten lukken :)

Bij lycos staat er toch ook dump table bij :S

De VeeWee

de VeeWee

19/05/2004 19:22:00
Quote Anchor link
ik ga het eens goed bezien maar ziet er niet echt simpel uit :s

oke heb het eens bezien maar snap 1 ding niet goed: moet je dit nu in een query zetten of in php?
Gewijzigd op 19/05/2004 19:33:00 door de VeeWee

08/09/2004 13:52:00
Quote Anchor link
quote:
met die mysqldump kan je ook niet echt het gewenste ding krijgen denk ik :s
----------------------------------------
hoezo niet? met mysqldump, kun je een of meerdere (complete) databases exporteren, je kunt alleen die ene tabel, of die selectie tabellen exporteren, en je kan zelf wel/geen index info etc. meenemen, hoezo is dit niet geschikt om backups te maken?

klats maar eens in je shell:
mysqldump --help

succes ermee!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.