Banner Exchange
ik ben op zoek naar een (gratis) Banner-Exchange systeem, dat minimaal aan de volgende voorwaarden moet voldoen:
- meerdere banners per account
- meerdere banner-groottes
- admin approval voor nieuwe leden
- admin approval voor nieuwe banners/ edits
- mogelijkheid tot verkoop van "credits"
- categorieën
- logging
etc.
Op http://www.smartisoft.com/ kwam ik er eentje tegen (products --> BannerEx) die hieraan leek te voldoen, maar helaas krijg ik hem NIET geinstalleerd (ik heb er eentje geïnstalleerd, maar daar is inloggen niet mogelijk:
http://www.webgamefavorites.com/testingground/adm.php
Weet iemand een ander (gratis) script dat aan de eisen voldoet, of is er iemand die me zou kunnen helpen met het installeren van deze exchange?
Alvast bedankt.
Die is gratis geloof ik.
(Anders is Bas wel fout bezig.)
Heeft deze site een bannerexchange dan? Waar zit die?
Voor elke x impressions op de eigen site, krijgt het lid dan y impressions terug. Vaak wordt hierbij 2:1 gebruikt (2 impressies eigen site = 1 impressie eigen banner elders).
Hierbij dus de bovengenoemde eisen.
Zelf een script maken lijkt me niet bijzonder moeilijk, wel veel tijd, en goed uitdenken.
Een opzetje:
Tabellen:
Users (met wel/geen admin, credits en de standaard dingen),
Banners (gelinkt aan een user, een site, een category, een path naar t plaatje, wel/niet approved)
Categories (alleen id en een naam)
Sites (dus waar banners naar toe leiden) (gelinkt aan user en een url)
Log (link naar site en getoonde banner)
Tip: Je kan de categories binair maken, dus de 1e is 1 (1) de volgede 2 (10), 4(100), 8 (1000). Zo kan je heel makkelijk aanvinken welke je wilt hebben. SQL:
INSERT INTO categories (id, naam) VALUE ((SELECT id FROM categories ORDER by id DESC)*2, 'NAAM')
Bij elke request doe je:
Kies een een banner van een user met credits uit de gegeven categorie.
Geef de user van wiens site de request komt een (halve) credit en haal van de user van wie de banner is eentje af.
SQL:
SELECT banners.id, banners.user_id, banners.path FROM banners, users WHERE banners.user_id != INPUT_USERID and banners.cat_id & INPUT_CAT and banners.user_id = users.id and users.credits > 0 ORDER BY users.credits DESC
SQL's niet getest
Schrijf een javascript dat een html met een a-tag naar de doelsite en daarin een img met de banner document.write'ed. Let wel op de je een "Content-type: text/javascript" als header gebruikt
In de pagina waar de banner moet verschijnen hoef je alleen het volgende te plaatsen op de plek van de banner (dit kan je op je beheerpaneel laten creëren ivm met userid, hoogte en breedte) :
[script]
<script type="text/javascript">
var url = SITE.com/path/banner.php;
var userId = USERID; // Id van site eigenaar waar de banner op komt
var size = SIZE;
var cat = CATEGORIES ALLOWED;
document.write('<script src="', url, '?&userid=', userid, '&size=', size, '&categories=', cat, '&random=', Math.random(), '" type="text/javascript"></script>');
</script>
[/script]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pim -
Wat als iemand nou lekker aan het f5en is? zijn zo al je credits op.
Die beveiliging is niet zo moeilijk, extra tabelletje maken met views, koppelen aan ip en dan kijken of het in de laatste 2 (oid) minuten al gebruikt is (evt op 1 bepaalde pagina) en dan niks af/bijschrijven.