Beetje hulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »
Sander Vanier

Sander Vanier

11/03/2011 14:37:21
Quote Anchor link
Beste Leden,

Ben druk bezig met het leren van PHP en loop tegen een probleempje aan wat ik op Google niet gauw terug kan vinden (gebeurd niet vaak :) ), waarschijnlijk omdat ik niet op de juiste termen zoek. Ik heb een register/login script met activatiemail nu werkend. Op het moment dat iemand
inlogd, wordt gecheckt of het klopt en een session aangemaakt, zo dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
}
        // bekijk of het formulier verzonden is en de gegevens juist zijn
    elseif ($HTTP_POST_VARS["submit"] && $HTTP_POST_VARS["login"] && $HTTP_POST_VARS["pass"])
    {
        // encrypt pass om te matchen met encrypte pass in de database
        $passwd = md5($HTTP_POST_VARS[pass]);

// selecteer login/pass uit de database en match ze met ingevoerde gegevens
        $sql = "SELECT id FROM $table WHERE login = '$HTTP_POST_VARS[login]' AND pass = '$passwd' AND activeer IS NULL";
        $res = mysql_query($sql);

// bekijk of de gegevens juist zijn
        if (mysql_num_rows($res) >= 1)
        {
            // registreer sessie (of cookie)
            $ingelogd = mysql_result($res, 0);
            session_register(ingelogd);
            // setcookie("ingelogd", "$ingelogd", time() + 1 * 86400);
            echo "<p style=\"font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; color: #000000;\">
            U bent succesvol ingelogd.</p>";

echo "<p style=\"font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; color: #000000;\">
            Klik hier om <a href=\"home.php\">verder</a> te gaan.</p>";

}
        // zo niet, geef foutmelding
        else
        {

Dit script gaat nog verder, maar is niet zo van belang. Nu beveilig ik de pagina's zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    session_start();

$host="localhost"; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name
$tbl_name="voorbeeld_gebruikers"; // Table name

// Connect to server and select databse.

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

if (!$HTTP_SESSION_VARS["ingelogd"])
    {

header("Location: login.php");
}

?>

Mijn vraag is: Ik wil op de homepage zeggen, welkom 'Naam'. Deze naam staat in dezelfde rij in de tabel als de account (bijv 64010722). Hoe roep ik deze aan? Ik wil
dus niet welkom 'Account', ik wil daadwerkelijk de naam die ze opgegeven bij het registeren.

Hopelijk (en ik twijfel er eigenlijk niet aan) weet iemand de oplossing! :)

Alvast Bedankt
Sander
Gewijzigd op 11/03/2011 15:24:09 door Sander Vanier

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 00:51:42

Write Down

Write Down

11/03/2011 14:41:44
Quote Anchor link
Je code is brak en nu al verouderd. Zoek maar is naar superglobals. Kan je even de link geven naar je script? Ik ga je even een onveiligheid bewijzen. Eens ik je dat kan tonen zal ik je laten zien wat er beter kan. Ik wil je eerst even laten verschieten, zodanig dat je de fout nooit meer zal maken :-).
Gewijzigd op 11/03/2011 14:44:34 door Write Down

Sander Vanier

Sander Vanier

11/03/2011 14:50:15
Quote Anchor link
Staat op de schoolserver waar niet iedereen zomaar bij kan, maar ik hoor natuurlijk graag van je waar een groot gevaar schuilt. Ik weet dat er enige verouderde code inzit, maar ik het het script hiervandaan en de maker heeft het waarschijnlijk wat ouder geschreven. Ik heb het enkel aangepast naar mijn eigen situatie, wat dingen toegevoegd en wat dingen verwijderd ;)

Write Down

Write Down

11/03/2011 14:54:21
Quote Anchor link
Vul als wachtwoord een keertje 'OR1=1 in en geef alle resultaten weer. Wat zien we: alle users worden getoond!

Of nog leuker, vul is in '; DROP TABLE '$table' (of DROP TABLE users) Boem, te tabel is verwijderd ;-)

mysql_real_escape, google. Verder google ook is superglobals, pas je script aan. Dan pas is het interessant om je verder te helpen met je eigenlijke vraag.

Toevoeging op 11/03/2011 14:55:49:

PHP Beginnershandleiding
SQL Beginnershandleiding

Kris Peeters

Kris Peeters

11/03/2011 15:12:22
Quote Anchor link
Write Down op 11/03/2011 14:54:21:
Vul als wachtwoord een keertje 'OR1=1 in en geef alle resultaten weer. ...

Je vergist je.
het paswoord wordt door md5() gehaald. md5() geeft een resultaat weer dat 100% injection veilig is.

Dit gezegd zijnde ... er is inderdaad veel werk aan. Verouderde technologie, foute logica (bv. controleren op de post van de submit knop)...
Gewijzigd op 11/03/2011 15:15:06 door Kris Peeters

Wouter J

Wouter J

11/03/2011 15:16:38
Quote Anchor link
Je code zit inderdaad vol fouten en lekken:
- Je moet altijd goede foutafhandeling gebruiken op de mysql_* functies.
- Kijken of een formulier gepost is doe je zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  # Verzonden
}
?>

- Gebruik superglobals. Voor fomulieren is dat $_POST en voor sessies is dat $_SESSION
- Voeg een salt toe aan het wachtwoord.
- Variabelen moeten buiten de quotes

En haal even je gebruikersnaam + wachtwoord weg. Dit staat nu al een tijdje op internet en dus ook in de cache van google, verander dit dus.
Gewijzigd op 11/03/2011 15:16:52 door Wouter J

Sander Vanier

Sander Vanier

11/03/2011 15:22:15
Quote Anchor link
Injection is dus niet meer aan de orde, wat betreft de superglobals, deze kunnen inderdaad wel vervangen worden. Salt toevoegen aan ww? Doet dit niet hetzelfde als md5? Toevallig iemand ook het antwoord op mijn originele vraag? :$

Sander
Gewijzigd op 11/03/2011 15:27:30 door Sander Vanier

Kris Peeters

Kris Peeters

11/03/2011 15:34:21
Quote Anchor link
Sander Vanier op 11/03/2011 15:22:15:
Injection is dus niet meer aan de orde, wat betreft de superglobals...

Wow, niet te vlug he.

Wat ik zeg, is dat $passwd beveiligd is tegen injectieon omdat je de string door md5() hebt gehaald.

Met superglobals moet je juist heel erg opletten. Altijd!

Wat je initiële vraag is ...
We gaan je niet de weg wijzen door een doodlopende straat.
Smijt dat allemaal weg en begin opnieuw. Begin ook onmiddellijk met php5

Sander Vanier

Sander Vanier

11/03/2011 15:43:19
Quote Anchor link
Wat is de meerwaarde van de Superglobals dan? Deze code is onder andere tot stand gekomen in de klas en ik verwacht niet dat dit script ooit in gebruik zal worden genomen. Er zitten al een hoop
uurtjes in alle code die berust op wat ik hier gepost heb en dit alles veranderen zie ik niet zitten. Mochten jullie geen antwoord willen geven op mijn vraag, dan wil ik jullie in ieder geval bedanken voor de hulp tot zover en zal ik mijn vraag ergens anders neer moeten gaan zetten. Misschien dan zonder de initiële code ;)

Sander

Kris Peeters

Kris Peeters

11/03/2011 16:07:07
Quote Anchor link
Kijk even naar een algemeen geraamte, wanneer je met de verwerking van posts werkt.

Je zal bijna altijd zo-iets doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
session_start();

$host="localhost"; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {  // nooit controleren op de waarde van de submit knop, maar op de request method zelf
    // verwerking post gegevens uit formulier

$sql = "
        SELECT id
        FROM my_table
        WHERE
            login = '"
. mysql_real_escape_string($_POST['login']) ."'
            AND pass = '"
. md5($_POST['paswoord']) ."'
            AND activeer IS NULL
    "
;
    // ... enzovoort

// Nu is de $_POST nog actief.  Om die actieve $_POST weg te halen, gaan we redirecten naar de pagina waarop we ons bevinden.
    //

header('location: index.php') ;    
}

else {
    // toon hier je formulier
    // Merk op: pas vanaf hier mag je beginnen HTML naar de gebruiker te sturen.
    // Er mag niets van HTML worden verstuurd boven (in de code) de functie header(...)

echo '
    <form method="post" action="">
        <input .../>
        <input type="submit" value="OK"/>
    </form>'
;
}
?>

session_register() heb je niet nodig.
Je kan direct iets doen zoals:

$_SESSION['ingelogd'] = 1;

Zoals je nu bezig bent, zal je nooit ergens geraken. Hoe vlugger je dat beseft, hoe minder je zal moeten beginnen prutsen.

Iedereen van ons heeft al code weggesmeten waar uren werk in is gekropen. Als je dat niet ziet zitten ... Tja, je ziet maar
Gewijzigd op 11/03/2011 16:15:07 door Kris Peeters

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.