Beginnetje voor relatief basis-script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn Kuijpers

Stijn Kuijpers

06/02/2006 23:21:00
Quote Anchor link
Ik, als beginnend PHP kluns, zoek het volgende:

Ik heb een MySQL-database met 4 velden. Veld1 en Veld2 zijn samen een unieke combinatie. Veld3 en Veld4 zijn leeg. Een gebruiker mag, na het invullen van de juiste combinatie van Veld1 en Veld2 (alleen bekend bij hem of haar) Veld3 en Veld4 vullen en eventueel onbeperkt overschrijven. (allen via een webform)

Kan iemand me op weg helpen?
Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 11:44:02

EdwinG

EdwinG

06/02/2006 23:26:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat Veld1 en Veld2 in dit geval gebruikersnaam en wachtwoord zijn?

Misschien dat een SQL-query in de trend van:
"UPDATE tabelnaam SET Veld3='{$waarde3}', Veld4='{$waarde4}' WHERE Veld1='{$waarde1}' AND Veld2='{$waarde2}';";

Natuurlijk heb je wel een formulier nodig waar de gebruiker de vier waarden in kan vullen. (en een link tussen het formulier en deze sql-query)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

06/02/2006 23:29:00
Quote Anchor link
Beetje wazig datamodel...

Kan je niet beter 1 tabel maken met gebruikers (username+passwd+id), en 1 tabel met die velden die gewijzigd mochen worden (id, veld1, veld2).

Stijn Kuijpers

Stijn Kuijpers

06/02/2006 23:34:00
Quote Anchor link
Dat maakt mij niet zoveel uit, wat het makkelijkst en meest begrijpbare is.... Bedankt voor het meedenken in ieder geval! Kun je een voorzetje geven?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2006 00:00:00
Quote Anchor link
gebruikers:
gebruikersID <PK>
naam
wachtwoord

content:
gebruikersID <PK>
veld1
veld2

Voor het inloggen gebruik je de tabel gebruikers, daarna weet je het gebruikersID, dus kan je die gebruiken voor de querys met je content tabel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.