bezoekers registreren en weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ray D

Ray D

27/08/2005 14:06:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op zoek naar een script om bezoekers te registreren en ook weer te geven. Wat ik wil is dat bezoekers hun naam kunnen achter laten in een venster, dat deze dan gekoppeld wordt aan hun ip adres en opgeslagen wordt in een database. Wat ik wil is dat als een zelfde bezoeker weer komt dat dan de naam gelijk op de pagina staat: bv welkom naam! maar ik wil ook een pagina hebben waar alle bezoekers komen te staan die de site hebben bezocht. Bezoekers moeten dus hun naam invoeren op het moment dat ze op de site komen, hebben ze dit al gedaan dan moeten ze deze vraag niet meer krijgen.
zelf lukt php programmeren me (nog) niet dus vandaar de vraag.
wie kan me helpen?
al vast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 11:26:12

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/08/2005 14:14:00
Quote Anchor link
Dat is inderdaad een leuk ietrs en ben benieuwd wie hier een antwoord op heeft want lijkt mij ook heel leuk.

Groet, lissy

- SanThe -

- SanThe -

27/08/2005 14:17:00
Quote Anchor link
Veel (interne) netwerken hebben naar Internet toe hetzelfde IP-nummer. Lastig dus.

Ray D

Ray D

27/08/2005 14:38:00
Quote Anchor link
Ja ik weet dat, als meerdere mensen via een intern netwerk de website bezoeken dat je dan maar 1 ip adres hebben. Maar de kans is niet zo groot dat er meerdere mensen zijn die via 1 ip adres mijn site bezoeken. Het gaat er meer om vrienden, kennissen en misschien nog wat andere internet gebruikers. En ook sommige hebben een inbel modem en krijgen iederekeer een ander ip adres maar ook dat aantal mensen wordt steeds minder. Die paar die via 1 ip adres of steeds een aner ip adres krijgen neem ik er op de koop bij toe, om het zo maar eens te zeggen

27/09/2005 07:52:00
Quote Anchor link
je hoeft geen ip bij te kopen als je nu een simpele router koopt kan je met de vertiual server je eigen ip's aan maken voor buiten je netwerk bijv: eigen webserver dan krijg je bijv: 56.26.78.126:8004
het 8004 komt van je router af en het 56.26.78.126 is je eigen ip

vriendelijke groet,
webmaster freakbeer.com
[email protected]

- SanThe -

- SanThe -

27/09/2005 08:37:00
Quote Anchor link
In dit geval 56.26.78.126:8004 is 56.26.78.126 het ip nummer en 8004 het port nummer. Dus niks ander ip nummer.

27/09/2005 08:41:00
Quote Anchor link
dat was maar een voorbeeld

Erik Rijk

Erik Rijk

27/09/2005 08:45:00
Quote Anchor link
je kan natuurlijk ook een simpel login script schrijven + sessies...

dat lijkt me veel makkelijk er de naam te bewaren
of iets met cookies dat een persoon ingelogd blijft
en dat zou je nog kunnen koppelen aan IP

- SanThe -

- SanThe -

27/09/2005 08:47:00
Quote Anchor link
Dan snap ik je voorbeeld niet. Je hebt het over aanmaken van je eigen ip's. En ik zie geen extra ip's.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

27/09/2005 12:20:00
Quote Anchor link
Ik weet niet wat je precies met die naam wilt doen, maar las je hem alleen wilt laten zien kan je ook een cookie gebruiken.

Elwin

27/09/2005 14:10:00
Quote Anchor link
Het gaat mij meer om de bezoeker gegevens! Dus als iemand op mijn site is geweest dat ik dan het ip adres etc. kan zien. Wat ik wil is dat als een bezoeker op mijn site komt dan de mogelijkheid heeft om zijn naam achter te laten. Dan weet ik wie er bij welk ip adres hoort, en als die persoon terug keert (met het zelfde ip adres) dan staat er al netjes zijn naam, bv welkom .....
Met cookies zal het niet echt goed werken omdat tegenwoordig veel mensen een history cleaner hebben en die dan ook de cookies verwijdert.
ik wil dus niet specifiek iets met de naam doen, alleen maar gegevens van de bezoeker opslaan en dat ik weet wie er bij die gegevens hoort!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.