Blokkeren scrollbalken maar niet scrollmuis

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tom Gerritse

Tom Gerritse

01/12/2007 15:55:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil iets realiseren waarvan ik niet weet of het mogelijk is. Zoeken met google levert niet op wat ik zoek.

Ik heb een website gemaakt in frames (html) en in de frames heb ik de scrollbalken uitstaan. Om te scrollen kan men gebruik maken van twee scrollpijlen (javascriptje).

Wat ik echter wil is dat scrollen met de muis wel mogelijk is. In IE kan ik de scrollbalken simpelweg de achtergrondkleur geven zodat ze 'verdwijnen' echter in FF werkt dat dus niet want dan worden de balken in standaardkleur wel gewoon getoond.

Mijn vraag is dus deze: bestaat er een scriptje (liefst javascript) waarmee ik:
* Of de scrollmuis kan 'activeren' in een frame waar de scrollbalken uitstaan?
* Of de scrollbalken kan laten verdwijnen (ook in FF) waarna alleen scrollen met de muis mogelijk is?

Bedankt voor de reactie.

Tom

PHP hulp

PHP hulp

16/03/2025 06:15:57

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

01/12/2007 16:01:00
Quote Anchor link
onscroll? xD
http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:window.onscroll
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend

Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/12/2007 16:09:00
Quote Anchor link
je kan ook een div in de pagina's zetten, absoluut gepositioneerd en een overflow:hidden;

javascript zal dan wel moeilijk er door worden.

Tom Gerritse

Tom Gerritse

01/12/2007 16:55:00
Quote Anchor link
Ik ben dit tegen gekomen nu ik heb gezocht op overflow.

<bodystyle="overflow-x:hidden;overflow-y:hidden;">

De betreffende pagina wordt als volgt ingeladen in een frame:
<div style="oposition:absolute; left:115px; top:118px; width:530px; height:457px;"><iframe id="ifrm_1" name="ifrm_1" src="repertoir_index.htm" style="width:530px; height:457px;" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Wanneer ik de overflow opdracht wegschrijf in het bestand repertoir_index.htm en ik zet scrolling op Yes in de DIV dan verdwijnen idd de balken maar ook de muis scrollfunctie. Moet ik deze overflow opdracht ergens anders plaatsen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom Gerritse

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.