broncode filteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Aaron

Aaron

03/06/2009 15:51:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag een script maken waarmee ik gegevens uit een (html) broncode kan 'filteren'.

Het gaat dan om een complete webpagina. Daarop staan onder elkaar gegevens. Deze gegevens wil ik graag allemaal in een apparte string (of array) zetten.

Hoe kan ik nu deze gegevens 'scheiden' van de rest van de broncode?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 20:55:12

03/06/2009 15:53:00
Quote Anchor link
Hoezo wil je dat?
Wat wil je er mee doen?

Aaron

Aaron

03/06/2009 15:54:00
Quote Anchor link
Een zoekmachine maken:)

Maar de discussie of dit legaal of niet is, is niet nodig. Ga er maar vanuit dat voordat ik dit script publiceer, ik het met de webmaster heb overlegd.

03/06/2009 15:57:00
Quote Anchor link
Als je toestemming hebt van de webmaster mag het.
Je kunt met regex'en (regular expressions) aan de slag gaan, of met dom kan je de pagina benaderen als xml, zodat je dat als xml kan benaderen of met xpath of gaan kloten met explode.

Aaron

Aaron

03/06/2009 16:07:00
Quote Anchor link
Eigenlijk mag het sowieso... Als je maar linkt (anders zou google ook illegaal zijn, niet waar?)

Hipska BE

Hipska BE

03/06/2009 16:17:00
Quote Anchor link
Ok, maar dan hoef je rekening te houden met het robots.txt bestand dat op elke website staat.

Google is idd illegaal als zij uw website gaan indexeren, maar jij hebt aangegeven in robots.txt of dit wel mag of niet.

03/06/2009 16:34:00
Quote Anchor link
Aaron schreef op 03.06.2009 16:07:
Eigenlijk mag het sowieso... Als je maar linkt (anders zou google ook illegaal zijn, niet waar?)

Nee, het mag niet sowieso.

Thom nvt

Thom nvt

03/06/2009 16:51:00
Quote Anchor link
Als je robots.txt netjes uitleest en op basis daarvan verder gaat kan het.
denk alleen dat je met alles in XML zetten tegen onverwachte problemen aan kan lopen zoals bijvoorbeeld ongeldige HTML code. (zie ook mijn topic over XML parsen)
Waarom zou je eigenlijk zoiets zelf bouwen? om te leren misschien, maar er zijn genoeg frameworks beschikbaar die al het lastige werk voor je doen.
klinkt niet erg leerzaam maar waarom het wiel opnieuw uitvinden?
(sorry, ben gewoon een luie programmeur)

03/06/2009 16:53:00
Quote Anchor link
termination schreef op 03.06.2009 16:51:
denk alleen dat je met alles in XML zetten tegen onverwachte problemen aan kan lopen zoals bijvoorbeeld ongeldige HTML code.

Nee hoor, gewoon de html inladen, volgens mij is dat met loadhtml. Heb d'r totaal geen last mee.

Thom nvt

Thom nvt

03/06/2009 17:00:00
Quote Anchor link
misschien herinner je dat topic nog waarin ik mijn rooster wilde parsen naar XML?
De code van die website was dusdanig slecht dat het gewoon onmogelijk te parsen viel. Het grootste probleem was nog dat de tags soms (lees 75%) helemaal niet werden afgesloten.
Dat is wat ik bedoel met problemen.
(Nu mag ik hopen dat de meeste websites een beetje beter zijn gemaakt dan dat anders moeten ze nodig mensen gaan ontslaan)

03/06/2009 17:05:00
Quote Anchor link
De validator geeft hier bij mij 75 Errors, 14 warning(s). Bij mij is er ook gekloot met de tags, maar hier lukt het wel.

Thom nvt

Thom nvt

03/06/2009 17:08:00
Quote Anchor link
dan moet ik echt wat fout doen want bij mij wilde hij met 1 error al niet meer parsen. zodra ik alles had gecorrigeerd werkte het perfect. (niet snel, maar het werkt.)
ben dus nogsteeds opzoek naar een goede oplossing.
Karl, kun jij je code misschien naar mij mailen?
kan ergens in mijn profiel dacht ik.

03/06/2009 17:23:00
Quote Anchor link
termination schreef op 03.06.2009 17:08:
Karl, kun jij je code misschien naar mij mailen?

Waarom is iedereen tegenwoordig zo arrogant dat er maar gepm't, gemsn't of gemailt moet worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$bestand
= file_get_contents("http://url.tld");
$doc = new DOMDocument();
@
$doc->loadHTML($bestand);
$xpath = new DOMXPath($doc);
$query = "//hier/je/xpath/query";
$data = $xpath->evaluate($query);
echo $data;
?>

Thom nvt

Thom nvt

03/06/2009 17:49:00
Quote Anchor link
heeft niks met arrogant te maken, misschien wil je het niet posten (niet dat ik iets suggereer, heb het zelf ook wel eens)
In dit geval dus duidelijk niet van toepassing.
oja, dankjewel.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

03/06/2009 19:44:00
Quote Anchor link
Het juist alleen maar goed dat er code gepost wordt, zo kunnen anderen die later dit topic lezen ook nog aan dat stukje code komen. Als de code alleen maar onderling blijft, blijven dezelfde topics komen, terwijl het antwoord allang ooit gegeven is.

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

03/06/2009 22:35:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 03.06.2009 16:17:
Google is idd illegaal als zij uw website gaan indexeren, maar jij hebt aangegeven in robots.txt of dit wel mag of niet.

Google heeft schijt aan de robots.txt

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

04/06/2009 03:37:00
Quote Anchor link
Even reactie op karl.

Ik vind zelf dat het soms beter is om via msn te helpen omdat je mensen dan niet alleen het script kan geven maar ook uit kan leggen wat alles doet en hoe het in zijn werk gaat.

Dat is tenminste mijn reden waar ik vaak mensen mij toe laat voegen.

Mvg,

Tim Kampherbeek

04/06/2009 09:12:00
Quote Anchor link
Offtopic (sorry): En waarom kan dat niet hier op het forum? Als je mensen gewoon hier op het forum alles uitlegt (het is totaal niet moelijk om een link naar een functie te maken explode bijvoorbeeld), dan kan iemand anders in de toekomst er ook wat van snappen. Dat is veel effectiever dan één persoon apart helpen.
Je hoeft mensen ook niet hele scripts te geven, daar leren ze minder van. Daarom kan je best van code die je misschien wel verkoopt een soort van testcase maken zodat ze er zelf mee aan de slag kunnen; het probleem zelf oplossen.

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

04/06/2009 09:15:00
Quote Anchor link
Tim Kampherbeek schreef op 04.06.2009 03:37:
Ik vind zelf dat het soms beter is om via msn te helpen omdat je mensen dan niet alleen het script kan geven maar ook uit kan leggen wat alles doet en hoe het in zijn werk gaat.

ik vind dat je dit soort opmerkingen beter voor je kunt houden.
1 dit FORUM is gemaakt om mensen te helpen niet jou msn adres.
2 waarom zou dat nou toch zijn? omdat andere mensen dan later en forum topic kunnen na lezen en als ze het zelfde probleem heb het zelf kunnen oplossen.
3 misschien verstandig zoals Hipska al eerder aan gaaf stopen met zinloos reageren ...
Hipska:
stop eens met overal nutteloos op te reageren a.u.b. Je helpt er niemand mee. Ook jezelf niet (behalve dan je postcount)

en Afra
Afra:
Nu moet je echt een keer gaan kappen met die gigantisch nutteloze posts van je, die altijd om een of andere mysterieuze manier midden in de nacht komen. En ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Zijn probleem is duidelijk, bij het uitvoeren van de query krijgt hij de foutmelding dat er een unknown column is.

dit zijn geen stille hints!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet

Aaron

Aaron

04/06/2009 17:54:00
Quote Anchor link
Ik heb inmiddels wat tutorials gelezen. Maar hoe kan ik nu dmv regular expressions bijv. alles tussen de tags <a href="geenlink">Deze tekst moet ik dus filteren</a> halen? Ik weet namelijk niet hoeveel tekens er tussen deze tags staan en ik kan dus niet bijv. 5 punten zetten

04/06/2009 17:56:00
Quote Anchor link
Vijf punten zou ook niet goed zijn. Waar haal je dat vandaan?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.