Chat laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

07/09/2014 14:45:08
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb een klein chatscript in een website, maar om de nieuwe berichten er bij te plaatsen vernieuw ik telkens het frame waar alle chatberichten in verschijnen.
De berichten worden in een mysql-database opgeslagen, nu vroeg ik me af of er geen andere manier is dan dit volledige frame te vernieuwen, want met het vernieuwen flikkert de chat tamelijk hard.
Ik weet dat mysql serverside word gedaan, maar is er echt geen manier?

PHP hulp

PHP hulp

24/01/2025 22:36:26

Eddy E

Eddy E

07/09/2014 14:53:33
Quote Anchor link
Ja, met een combinatie van Javascript en SQL.

Kijk, Google!, eens op AJAX. Met hoofdletters anders kom je bij baltrappende miljonairs terecht.

Daar kijkt een Javascript in SQL (via PHP) of er iets nieuws is. Zo ja: dan voeg je extra HTML toe aan de bestaande HTML.
En dan heb je geen geflikker, geen reloads nodig.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2014 17:21:59
Quote Anchor link
Ik hoop dat het geen drukke chat is, want daar is PHP niet voor geschikt.
In dat geval zul je moeten kijken naar sockets, denk aan socket.io etc...

Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

07/09/2014 17:54:55
Quote Anchor link
-Aar- momenteel is het zeker geen drukke chat, maar dit zou altijd kunnen evolueren, heb je tips?

Eddy E Ik zal hier zeker eens achter zoeken, ik heb jammer genoeg nog geen ervaring met javascript en dus denk ik dat ik nog een hele stap achter sta

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.