Code encrypteren & decrypteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Laurens Devos

Laurens Devos

25/07/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Ik heb een key die via de url moet worden doorgestuurd (frameset, sessions werken niet) en het zou te gemakkelijk zijn om de code te veranderen zodat je, in mijn geval, meer rechten krijgt. Daarom wil ik mijn key encrypteren en dan op de pagina aangekomen, terug decrypteren, maar ik graak maar niet uit aan de volgende functies:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
mcrypt_encrypt
mcrypt_get_iv_size
mcrypt_create_iv
?>

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 17:26:09

Winston Smith

Winston Smith

25/07/2008 17:48:00
Quote Anchor link
Hier staat toch een duidelijk voorbeeld, of snap ik je vraag niet goed?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Laurens Devos

Laurens Devos

25/07/2008 19:23:00
Quote Anchor link
U bedoelt dit voorbeeld?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    $iv_size
= mcrypt_get_iv_size(MCRYPT_RIJNDAEL_256, MCRYPT_MODE_ECB);
    $iv = mcrypt_create_iv($iv_size, MCRYPT_RAND);
    $key = "This is a very secret key";
    $text = "Meet me at 11 o'clock behind the monument.";
    echo strlen($text) . "\n";

$crypttext = mcrypt_encrypt(MCRYPT_RIJNDAEL_256, $key, $text, MCRYPT_MODE_ECB, $iv);
    echo strlen($crypttext) . "\n";
?>

Ik veronderstel dat $crypttext de geëncrypteerde text, $text, is volgens de key, $key. Maar hoe krijg ik $crypttext terug naar $text? En ik versta nauwelijks wat de bovenstaande code precies doet, en dat is mijn grootste probleem :(.

Winston Smith

Winston Smith

25/07/2008 20:05:00
Quote Anchor link
Decoderen doe je met een andere functie: mcrypt_decrypt(). Accepteert dezelfde parameters als mcrypt_encrypt, dus kan je zo overnemen. Wel opletten dat je de geencodeerde tekst meegeeft en niet de originele tekst.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.