Code encrypteren & decrypteren
Laurens Devos
25/07/2008 16:56:00Ik heb een key die via de url moet worden doorgestuurd (frameset, sessions werken niet) en het zou te gemakkelijk zijn om de code te veranderen zodat je, in mijn geval, meer rechten krijgt. Daarom wil ik mijn key encrypteren en dan op de pagina aangekomen, terug decrypteren, maar ik graak maar niet uit aan de volgende functies:
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
PHP hulp
15/01/2025 09:52:53Winston Smith
25/07/2008 17:48:00Hier staat toch een duidelijk voorbeeld, of snap ik je vraag niet goed?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Laurens Devos
25/07/2008 19:23:00U bedoelt dit voorbeeld?
Ik veronderstel dat $crypttext de geëncrypteerde text, $text, is volgens de key, $key. Maar hoe krijg ik $crypttext terug naar $text? En ik versta nauwelijks wat de bovenstaande code precies doet, en dat is mijn grootste probleem :(.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$iv_size = mcrypt_get_iv_size(MCRYPT_RIJNDAEL_256, MCRYPT_MODE_ECB);
$iv = mcrypt_create_iv($iv_size, MCRYPT_RAND);
$key = "This is a very secret key";
$text = "Meet me at 11 o'clock behind the monument.";
echo strlen($text) . "\n";
$crypttext = mcrypt_encrypt(MCRYPT_RIJNDAEL_256, $key, $text, MCRYPT_MODE_ECB, $iv);
echo strlen($crypttext) . "\n";
?>
$iv_size = mcrypt_get_iv_size(MCRYPT_RIJNDAEL_256, MCRYPT_MODE_ECB);
$iv = mcrypt_create_iv($iv_size, MCRYPT_RAND);
$key = "This is a very secret key";
$text = "Meet me at 11 o'clock behind the monument.";
echo strlen($text) . "\n";
$crypttext = mcrypt_encrypt(MCRYPT_RIJNDAEL_256, $key, $text, MCRYPT_MODE_ECB, $iv);
echo strlen($crypttext) . "\n";
?>
Ik veronderstel dat $crypttext de geëncrypteerde text, $text, is volgens de key, $key. Maar hoe krijg ik $crypttext terug naar $text? En ik versta nauwelijks wat de bovenstaande code precies doet, en dat is mijn grootste probleem :(.
Winston Smith
25/07/2008 20:05:00Decoderen doe je met een andere functie: mcrypt_decrypt(). Accepteert dezelfde parameters als mcrypt_encrypt, dus kan je zo overnemen. Wel opletten dat je de geencodeerde tekst meegeeft en niet de originele tekst.