Connectie met 2 databases

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Angela steevens

angela steevens

31/01/2010 17:50:00
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik heb een vraagje. Voor mijn website heb ik een connectie met de database gemaakt op de gebruikelijke manier. Een apart config bestandje en in de index.php een connectie via require("required/bb.config_inc.php");

Nu wil ik graag voor een include bestandje connectie met een andere database, kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste kan doen?
Wanneer ik namelijk eenzelfde bestand aanmaak voor de andere database en vervolgens de require in de index kopieer, dan geeft hij een error en toont hij de hele website niet meer.

Alvast bedankt, Angela

Hieronder de inhoud van het config bestandje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$_CONFIG
["Username"] = 'GEBRUIKERSNAAM';
$_CONFIG["Password"] = 'WACHTWOORD';
$_CONFIG["Host"]     = 'localhost';

$Verbinding = MySql_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]);

if($Verbinding == false) // Verbinding is mislukt!
{
        trigger_error("Kan geen verbinding maken met de database");
}


$db = mysql_select_db("db_7283_content");
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 06:45:09
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

31/01/2010 17:52:00
Quote Anchor link
Als ik het goed begrijp, maak je gebruik van twee verschillende databases en wil je beiden gebruiken op één website? Hier begint het eigenlijk al: waarom gebruik je twee databases? Eén database is groot genoeg om een hele website op te laten draaien, hoor?
 
Angela steevens

angela steevens

31/01/2010 17:55:00
Quote Anchor link
Dat klopt inderdaad. Probleem is alleen dat ik 2 websites heb, met hetzelfde hoofdthema en dat ik de nieuwsberichten die ik op website 1 toon (en dus in database 1 opsla) ook op website 2 wil laten zien.

En het zou makkelijk zijn wanneer dit vanuit 1 plek kan, zodat ik de nieuwsberichten niet 2x hoef in te voeren.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

31/01/2010 18:07:00
Quote Anchor link
Eigenlijk is het niet eens ingewikkeld. Als ze op dezelfde server draaien kun je de user die verbinding maakt rechten geven op beide databases.

Daarnaast geeft mysql_connect een mysql link identifier mee. Die kun je gebruiken bij alle mysql_query/fetch/... functies om te bepalen welke verbinding er gebruikt moet worden.
 
Angela steevens

angela steevens

31/01/2010 18:11:00
Quote Anchor link
Beste TJVB,

Bedankt voor je antwoord, ik heb mijn provider om die rechten gevraagd en die gaat het voor me instellen.

Groetjes Angela
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.