Copyright-code verbetering?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/08/2022 16:19:28
Quote Anchor link
Ik kwam deze code tegen waarmee je bij copy/pasteacties boven de 30 tekens een extra tekst mee kan geven aan de copy-paste, met bijvoorbeeld een copyright tekst. Erg handig, vriendelijk en niet hinderlijk.

Maar ik vraag mij af of dit nog netter kan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
$("body").bind('copy', function (e) {
    var body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
    var selection = window.getSelection();

//if the selection is short let's not annoy our users
    if (("" + selection).length < 30) return;

//create a div outside of the visible area
    var newdiv = document.createElement('div');
    newdiv.style.position = 'absolute';
    newdiv.style.left = '-99999px';
    body_element.appendChild(newdiv);
    newdiv.appendChild(selection.getRangeAt(0).cloneContents());

//we need a < pre> tag workaround
    //otherwise the text inside "pre" loses all the line breaks!

if (selection.getRangeAt(0).commonAncestorContainer.nodeName == "PRE") {}

newdiv.innerHTML += "

Lees hier meer: <a href='"
        + document.location.href + "'>"
        + document.location.href + "</a> Copyright: Bladiebla.nl";

selection.selectAllChildren(newdiv);
    window.setTimeout(function () { body_element.removeChild(newdiv); }, 200);
});

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 07:04:22

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 00:33:46
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik het vrij irritant om ongevraagd iets toegevoegd te krijgen aan een tekst. Er is een tijd geweest dat ook hier op PHPhulp wanneer je iets kopieerde er ineens een tekst bij kwam te staan. Super irritant. Stel, ik wil bijvoorbeeld iets wat jij zegt in jouw reactie in mijn eigen reactie herhalen. Komt er ineens een lap ongevraagde tekst bij te staan. Persoonlijk denk ik dat je mensen niet ongevraagd moet 'opzadelen' met dit soort dingen. Misschien zal 1 op de 10 het handig vinden, maar de overige 9 zullen zich waarschijnlijk eraan ergeren. Het is ook een beetje ouderwets, internet van 2005, toen waren dat soort dingen 'cool'. Nu niet meer :-)

>> Maar ik vraag mij af of dit nog netter kan? --- Deze tekst werd gekopieerd en geplakt via www.phphulp.nl. © phphulp.nl 2022 --- Ook een tekst met automatische copyrightmelding kopiëren en plakken? Ga naar www.phphulp.nl en beleef het avontuur. ---

Mijn advies is ... niet doen, het is irritant ;-)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 01:43:19
Quote Anchor link
Er is een groot verschil of het om een forum gaat waarbij het auteursrecht van de berichten bij de gebruiker zelf ligt, en een nieuwssite die nieuws publiceert. Het gaat erom dat er meteen bronvermelding bij staat.

Ik kan mij herinneren dat het ook op PHPhulp toegepast werd, en dat er veel klachten over kwamen. Ik geloof dat de oorzaak toen bij een externe add-on lag. Iets met ShareIt of iets dergelijks waarmee je inhoud kon delen met sociale media. Die ontwikkelaars hadden die functie toen zomaar (zonder overleg) toegevoegd.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 01:55:32
Quote Anchor link
>> Er is een groot verschil of het om een forum gaat waarbij het auteursrecht van de berichten bij de gebruiker zelf ligt, en een nieuwssite die nieuws publiceert.

Ja, maar dan zou ik het ook echt als functie aanbieden. Via een knopje 'Kopieer bericht'. Dan valt er (bij een nieuwssite) iets voor te zeggen. Echter zou ik het niet doen als iemand handmatig kopieert (door tekst te selecteren). Als je op dat moment zomaar ongevraagd iets toevoegt aan de geselecteerde en gekopieerde tekst, bewerkstellig je onverwachts gedrag (hé, dit had ik helemaal niet gekopieerd!). En onverwachts gedrag wil je juist voorkomen op je website.

Als jij in een auto zit en je drukt op de claxon, wil je een 'toet'-geluid horen. Je wil niet dat gelijktijdig ook je gevarenlichten gaan branden en je rem automatisch wordt geactiveerd. Misschien vond de ontwikkelaar van die 'feature' dat wel een goed idee en was het goed bedoeld, maar jij zit daar niet op te wachten. Drukken op de claxon = toet! En zo is het ook met tekst selecteren en kopiëren. Mensen hebben daarbij een bepaalde verwachting en vinden het niet prettig als daarmee 'gerommeld' wordt ... hoe goed bedoeld ook.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 02:00:17
Quote Anchor link
Als ik het via een knopje presenteer, dan lijkt het net alsof ik iedereen aanspoor om mijn berichten te kopiëren. Dat is niet wat ik wil. Ik houd het liever bij een verrassings-effect.

Het is een nieuwssite, en geen community. En ik denk dat de doelgroep er zich ook niet aan zal storen.
Ik ga er zeker over nadenken. Maar toch wou ik weten of die code nog wel een beetje netjes is. Of zou iemand het beter doen?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 02:18:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2022 02:00:17:
Als ik het via een knopje presenteer, dan lijkt het net alsof ik iedereen aanspoor om mijn berichten te kopiëren. Dat is niet wat ik wil. Ik houd het liever bij een verrassings-effect.

Je kunt het natuurlijk subtiel vormgeven aan de onderkant van het nieuwsbericht.

Verrassingseffect is leuk op een kermis of in een spookhuis, maar niet op een website met nieuwsberichten. Maar goed, it's up to you.

- Ariën - op 04/08/2022 02:00:17:
Maar toch wou ik weten of die code nog wel een beetje netjes is. Of zou iemand het beter doen?

Deze vraag laat ik staan voor anderen, want ik heb hier geen ervaring mee.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/08/2022 07:48:16
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2022 01:43:19:
Het gaat erom dat er meteen bronvermelding bij staat.

Wat bied je nu aan mogelijkheden om nieuwsberichten te delen via social media? Dan denk ik in de allereerste plaats aan het Open Graph-protocol van Facebook en de extensies van Twitter.

Niet alleen bieden die je de mogelijkheid om zelf te bepalen welke titel, tekst en eventuele foto worden doorgezet naar andere media. In ruil daarvoor krijg je bovendien vaak een aantrekkelijke opgemaakte card die uitnodigt tot doorklikken, een backlink terug naar je site als de bron en een vermelding als de auteur of uitgever.

In plaats van iets verbieden of onmogelijk maken kun je het misschien beter in goede banen leiden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 08:54:00
Quote Anchor link
Ja, de cards etc zitten er allemaal in. Werkt prima.

Verder blokkeer ik niks, maar pas ik enkel een tekst met bronvermelding toe aan de copy/paste. Ik heb mijn twijfels of die tijdelijke div niet beter kan?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 12:30:34
Quote Anchor link
Wellicht een hidden (display: none) div die altijd aanwezig is en die je dus niet 'on the fly' hoeft te creëren?

05/08/2022 21:17:43
Quote Anchor link
Code (php)
1
nodeName == "PRE"
zou ik vervangen voor instanceof HTMLPreElement.

Kan je document.getElementsByTagName('body')[0] niet vervangen door document.body ? Als je dat ook doet met $("body") kan je zelfs heel jQuery weglaten, scheelt weer een apart HTTP-verzoek.

Code (php)
1
innerHTML +=
natuurlijk vervangen voor de 'nettere' JS API van document.createTextElement etc.

De div is wel een hack, zoals zoveel met JS. Tegenwoordig is er ook een Clipboard API, zodat je met JS calls de inhoud kan aanpassen. Alleen Firefox loopt op dit moment nog achter met schrijven naar het klembord volgens CanIUse.com. Bij mij zou het dan niet werken, misschien is de hack dan toch niet zo erg?

Een ongevraagd stijladvies, "Lees meer" is lelijk omgezet vanuit "Read more". "Lees verder" staat natuurlijker.
Gewijzigd op 06/08/2022 09:03:23 door

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/08/2022 20:30:57
Quote Anchor link
Paar dingen die me opvallen:

1. Je gebruikt jQuery en vanilla JavaScript door elkaar
2. Je gebruikt var om variabelen te declareren. Tegenwoordig is let of const beter. Zie https://www.freecodecamp.org/news/var-let-and-const-whats-the-difference/
3. Je gebruik van single en double quotes is een beetje gek

Paar aanpassingen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
$('body').bind('copy', function(e) {
    const selection = window.getSelection();

if (('' + selection).length < 30) return;

const body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
    const newdiv = document.createElement('div');
    newdiv.style.position = 'absolute';
    newdiv.style.left = '-99999px';
    body_element.appendChild(newdiv);
    newdiv.appendChild(selection.getRangeAt(0).cloneContents());

if (selection.getRangeAt(0).commonAncestorContainer.nodeName == "PRE") {
        // todo
    }

newdiv.innerHTML += 'Lees hier meer: <a href="' +
        document.location.href + '">' +
        document.location.href + '</a> Copyright: Bladiebla.nl';

selection.selectAllChildren(newdiv);

window.setTimeout(function() {
        body_element.removeChild(newdiv);
    }, 200);
});

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2022 20:51:33
Quote Anchor link
Ja, dankjewel voor de tip! :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.