cornjob probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 16:01:28
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Omdat even niet weet waar ik het neer moest zetten doe ik het maar hier, volgens mij komt dit het dicht bij.

Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.
De path is:

/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/battlereports.php en deze is volgens mijn host correct.

Nu krijg ik de volgende foutmelding:

/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 1:
?php: No such file or directory
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
syntax error near unexpected token `||'
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
`|| # EoT-Clan BF3 Leaderboard # ||'

Nu krijg ik ook dit van mijn host:

Belangrijk!! Een cronjob kent geen domeinnaamLet ook op dat het PHP programma vanuit een cronjob niet weet onder welke website hij draait. $_SERVER['SERVER_NAME'] is leeg maar er ook een include zal mislukken omdat er geen basispad is !!

Voorbeeld code om op te nemen in cron programma om dit te voorkomen:
•$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; (let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
•$_SERVER['SERVER_NAME'] = 'uwdomein.xx';
•$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] = $pad;
•set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));
:

Wat moet ik hiermee?? Zou iemand dat mij kunnen vertellen? Ik snap er echt geen hout van. Achter de cornjob commando? Of in het php bestandje?

Alvast heel erg bedankt!

GR
Remko

PHP hulp

PHP hulp

13/11/2024 07:34:30

- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 16:11:52
Quote Anchor link
Wat is het commando in de cronjob?
Zitten er in het .php bestand includes?
Gewijzigd op 05/03/2012 16:16:43 door - SanThe -

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 17:11:22
Quote Anchor link
Commando in de cornjob?
Ik dacht dat dit volstond?
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php
Zodat hij dit op vroeg, en zo update.

Ik begin me nu wel erg dom te voelen.

En zover ik kan zien zit er in het .php bestand geen includes

(ik doe dit trouwens via directadmin van mijn host)
Gewijzigd op 05/03/2012 17:12:03 door remko willemsen

- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 17:35:18
Quote Anchor link
Zo te zien ben je php zelf vergeten aan te roepen:
/volledig/path/naar/php/php -f /volledig/path/naar/bestand/bestand.php

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2012 18:08:37
Quote Anchor link
Remko willemsen op 05/03/2012 16:01:28:
Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.

Cornjobs? Hehe... cronjobs heten die dingen ;)

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/03/2012 18:20:49
Quote Anchor link
Het is ook niet de tijd voor mais.
Remko, heb je het script al uitgetest in een browser?

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 20:54:50
Quote Anchor link
hahaha, sorry Ozzie

En ja Ger, deze werkt gewoon in de browser.

Ik heb nu als commandline:
/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

maar krijg nu dit:

Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

De /inc/config.php staat wel gewoon op zijn plek...........
Denk dat ik weer wat moet aanpassen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 20:57:55
Quote Anchor link
Dat is nou het 'leuke' van cronjobs. Ze worden nooit vanuit je web-root uitgevoerd (ofzoiets). Dus een relatieve include zal niet werken.

Zet dit bovenaan in je PHP-code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

En het zou moeten werken.

Als je het juiste pad wilt weten naar je script, dan volstaat een simpele test-pagina met onderstaande code. Hiermee zie je het volledige pad die je moet gebruiken in bovenstaande code, bij $pad.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; ?>
Gewijzigd op 05/03/2012 21:01:14 door - Ariën -

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:23:57
Quote Anchor link
het spijt me, maar het werkt niet:

Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
on line 26

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path=':.:/usr/local/lib/php') in
on line 26

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 21:34:56
Quote Anchor link
Hoe ziet je code er nu uit dan?

In dit topic staan ook wat goeie tips:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/volledig-pad-bepalen-voor-cronjob/80754/last/
Gewijzigd op 05/03/2012 21:36:11 door - Ariën -

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:44:36
Quote Anchor link
Cronjob code:

/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

De 2 regels van het script wat nu boven aan staat:

$pad = "/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

testpagina:
http://www.infrfo.com/test.php

verwijs script:
http://www.infrfo.com/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

en ik zal daar ook even naar kijken..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.