[CSS/HTML] Span, krijg t niet werkend
http://impasto.nl/schoolkrant/forum/index.php?showtopic=184
De online/offline text komt niet rechts, maar links!
Zoals je in de bron kan zien heb je deze code:
of
Erg vervelend, want het ziet er niet uit. Natuurlijk zou ik misschien iets met important kunnen proberen, maat die k*tbrowser IE ondersteunt dat weer niet :(
Dit is de probleempagina: De online/offline text komt niet rechts, maar links!
Zoals je in de bron kan zien heb je deze code:
Code (php)
1
<span style='font-size:8pt; color:#CC0000; text-align:right; font-weight:bold;'>Offline</span>
Code (php)
1
<span style='font-size:8pt; color:#00CC00; text-align:right; font-weight: bold;'>Online</span>
Erg vervelend, want het ziet er niet uit. Natuurlijk zou ik misschien iets met important kunnen proberen, maat die k*tbrowser IE ondersteunt dat weer niet :(
En div'je heb ik al ook geprobeert zonder succes.
En ik kom erachter dat ik ook in het verkeerde forum nu hebt gepost dus als een moderator even ...? :)
*bump*
float: right; toevoegen en klaar is kees :)
@PHPErik: Ik heb geprobeerd en dat werkt :D
Heel erg bedankt...
(ik profiteer van andermans topic ^^)
Gewijzigd op 10/12/2005 14:49:00 door Han eev
PHPerik:
bijna klaar. nu komt de online/offline tekst eronder :/float: right; toevoegen en klaar is kees :)
Soms is het handiger padding-left of margin-left te gebruiken of width: 100% met text-align: right. Ik denk dat je even creatief wat dingen moet proberen als float niet juist werkt.
Die tekst staat in een span en een span neemt altijd de breedte aan van zijn inhoud. Dan kun je links of rechts uitlijnen, maar dat maakt niet uit.
Als je per sé een span wilt blijven gebruiken moet je twee dingen doen:
1) een breedte opgeven (net zo breed als het vak waar hij zich in bevindt)
2) naar rechts floaten
Als je wilt, dat hij op dezelfde hoogte komt als de nickname, moet je hem in de HTML voor de nickname plaatsen. In dat geval moet je juist GEEN breedte opgeven
Gewijzigd op 10/12/2005 15:48:00 door Jan Koehoorn
Maar bedankt iig. Hij werkt nu wel door de span vóór de nickname te zetten. Thnx.
Sebastiaan:
Maar bedankt iig. Hij werkt nu wel door de span vóór de nickname te zetten. Thnx.
Ja, da's een eigenaardigheidje van floats. Het floaten gebeurt precies op de regel waar je hem neerzet, en alles wat daarna komt, gaat er omheen lopen. Het lijkt een beetje omgedraaid, maar als je het door hebt is het eigenlijk logisch.
Dit heb ik uit de site van W3Schools niet kunnen halen :)