Datepicker veranderen door eigen kalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »
W van beek

w van beek

09/01/2014 13:42:41
Quote Anchor link
Beste forum leden,

Op een site heb ik een formulier met daarin een datepicker.
Nu heb ik een eigen kalender die ik graag wil vervangen voor de datepicker, omdat ik in mijn eigen kalender dagen open en dicht kan zetten via een admin site.
Kalender en formulier staan onder twee aparte mappen op de server.
Ik heb het volgende al voor elkaar gekregen, de kalender is clickable.
De dagen die ik dicht heb gezet kan je niet aanklikken, alleen de dagen die nog vrij zijn.
Ik denk dat ik ook nog wel scripts moet laten zien maar weet niet zo goed welke dat moeten zijn, aangezien het uit veel pagina's bestaat.
Hoop dat iemand me op weg kan helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 08:46:30
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/01/2014 13:56:40
Quote Anchor link
Welke datepicker gebruik je? Die van jquery ui?
 
W van beek

w van beek

09/01/2014 14:55:25
Quote Anchor link
Ja dat klopt.
 
Bart V B

Bart V B

09/01/2014 15:18:18
 
Michael -

Michael -

09/01/2014 15:21:00
Quote Anchor link

Die wil die dus vervangen door zijn huidige kalender. Alleen geen idee wat ie dan moet zijn.
 
Bart V B

Bart V B

09/01/2014 15:24:13
Quote Anchor link
Ow, ik heb het verkeerd gelezen.
Dacht dat hij bedoelde internationaal. (Nederlands)
Misschien dat de TS dan wat relevante code kan posten?
 
W van beek

w van beek

09/01/2014 16:02:34
Quote Anchor link
Jazeker dat wil ik, alleen weet ik niet zo goed waar je wat aan hebt.

dit is het formulier waar ik de datepicker nu heb.
<DIV class=fb-input-date><INPUT id=item7_date_1 class=datepicker name=datum data-hint="" required> </DIV>

Met de volgende code maak ik de kalender clickable. rood en oranje staan voor de dagen die ik heb afgeboekt in admin, hier kan je dan niet op klikken.
function activate_dates(){
var dateStart=document.id('date');
$$('li.clickable').each(function(el){
if(!el.hasClass('oranje'))
if(!el.hasClass('rood'))
{
el.addEvent('click',function(){
dateStart.value = this.id;
}).setStyle('cursor','pointer');
}
})
}

Volgens mij moet ik verwijzen naar het js bestand die ik zelf heb van me kalender ipv die van de datepicker, maar geen idee hoe of waar ik dat moet doen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/01/2014 17:32:43
Quote Anchor link
De reden dat ik vroeg of je de jquery ui datepicker gebruikte is dat je daar ook redelijk eenvoudig datums mee kan uitsluiten:
Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$("#calendar").datepicker({
    dateFormat: 'dd-mm-yy',
    minDate: 1,
    beforeShowDay: function(d){
        ymd = $.datepicker.formatDate('yy-mm-dd', d);
        if ($.inArray(ymd, unavailableDates) == -1) {
            return [true, "", ""];
        }

        else {
            return [false, "disabled", "Geboekt"];
        }
    }
});

Dan is het een kwestie de array met niet beschikbare datums met php te vullen
Gewijzigd op 09/01/2014 17:38:01 door Ger van Steenderen
 
W van beek

w van beek

09/01/2014 21:56:25
Quote Anchor link
Ja Dat begrijp ik, maar ik zou graag de kalender gebruiken met de admin pagina erachter, dit werkt namelijk zeer goed.
Het moet toch mogelijk zijn om die kalender op dezelfde plek te krijgen als de datepicker, heb al van alles geprobeerd, het lukt maar niet.
Iemand nog ideeen?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/01/2014 22:47:27
Quote Anchor link
Ergens in je formulier staat (op de plaats waar jij de datepicker verwacht):
Code (html)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="tekst" id="datepicker" name="startdate">

Je zal dat gedeelte moeten vervangen door hetgeen jij in je kalender hebt staan.
En dan bedoel ik het gedeelte waarmee je de html voor de kalender genereert.
 
W van beek

w van beek

10/01/2014 12:05:14
Quote Anchor link
Zou dat dit kunnen zijn. Het is wel een PHP file, want ik heb geen html files
$the_file="ac-includes/cal.inc.php";
En hoe verwijs ik er dan naar, want er kan vast geen link in de regel hieronder
<input type="tekst" id="datepicker" name="startdate">
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 13:39:28
Quote Anchor link
Wat denk je zelf?
 
Michael -

Michael -

10/01/2014 13:50:20
Quote Anchor link
Het gaat om de code, niet om een php bestand.
Eigenlijk vind ik de optie van Ger nog niet zo slecht.
Dat je de admin wilt gebruiken lijkt me geen excuus. Ik neem tenminste aan dat deze admin datums opslaat in je database en deze kun je dus ook ophalen en gebruiken in je huidige datepicker.
Dan combineer je dus de scripts die je nu al gebruikt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.