Datum oproepen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »
Marina janssen

marina janssen

17/01/2016 00:07:27
Quote Anchor link
Ik heb een kolom met data in mysql.
De output van de tabel ziet er zo uit

...
while ($db_field = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" .$db_field['Datum'] . "</td>";
etc

die datum leest als YYYY-MM-DD (precies zoals hij is ingevoerd in de database).

Hoe kan ik hiervan maken dat het leest als DD-MM-YYYY?

PHP hulp

PHP hulp

14/01/2025 12:33:10

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2016 00:14:33
Quote Anchor link
De DATE_FORMAT() functie in MySQL

http://www.mysqltutorial.org/mysql-date_format/

PS: Gebruik bij voorkeur de MySQLi- of PDO-functies. De MySQL-functies zullen verdwijnen op den duur.
Gewijzigd op 17/01/2016 00:15:22 door - Ariën -

Marina janssen

marina janssen

17/01/2016 23:25:43
Quote Anchor link
Het probleem is dat het me niet lukt om het in te voeren in SELECT.

Het is nu;
$sql = "SELECT * FROM `kat` WHERE Nummer = '$Nummer' ORDER BY Nummer DESC";
en als ik typ:
$sql = "SELECT DATE_FORMAT(Datum,'%d%m%Y')Datum, Nummer, etc FROM `kat` WHERE Nummer = '$Nummer' ORDER BY Nummer DESC";

dan krijg ik foutmelding. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

nb en ja ik wil graag updaten naar mysqli. Ik ben nog aan het worstelen met van alles over hoe het moet enzo
Gewijzigd op 17/01/2016 23:30:31 door marina janssen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2016 23:28:18
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql = "SELECT DATE_FORMAT(Datum,'%d%m%Y') AS Datum, Nummer, etc FROM `kat` WHERE Nummer = '".$Nummer."' ORDER BY Nummer DESC";

Overigens, een tabel die kat heet, klinkt niet bepaald genormaliseerd.
Gewijzigd op 17/01/2016 23:28:50 door - Ariën -

Marina janssen

marina janssen

17/01/2016 23:42:23
Quote Anchor link
Dank.
Ik krijg nog steeds dezelfde fout.
mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in

Niet in de SELECT regel waar de datum wordt gevraagd maar in deze twee regels (waar ik niks aan veranderd heb):
$num_rows = mysql_num_rows($result);

if(mysql_num_rows($result)>0) {

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2016 23:53:21
Quote Anchor link
Ik zou eerst maar eens goede foutafhandeling inbouwen:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/

Tevens zou ik daarna de overstap naar de MySQLi-functies nemen (of PDO), gezien de oude MySQL-fucnties op niet al te lange termijn al uitgefaseerd zullen raken. Waarbij je script zal stoppen.

- SanThe -

- SanThe -

17/01/2016 23:53:25
Quote Anchor link
$result is blijkbaar een boolean.
Ik neem aan dat $result van een query komt.
En die geeft zo te zien een error.

Marina janssen

marina janssen

20/01/2016 01:45:44
Quote Anchor link
ok, ik ben om.
ik zet alles eerst om naar mysqli
en dan ga ik verder uitzoeken hoe het zit met die %@#&!datum
dus jullie zijn voorlopig nog niet van me af:) want de i van mysqli
staat naar mijn mening voor ingewikkeld... ben de hele avond bezig geweest om erachter te komen dat include config; niet meer werkt, grr wat nou improved!

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/01/2016 14:00:56
Quote Anchor link
Marina janssen op 20/01/2016 01:45:44:
ben de hele avond bezig geweest om erachter te komen dat include config; niet meer werkt, grr wat nou improved!

Met goede foutafhandeling zou het naar mijn idee geen avond hoeven te kosten om er achter te komen dat een include niet werkt.
include staat overigens los van mysql(i).

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/01/2016 14:22:19
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik een datum niet (op voorhand) formatteren in een query. Je kunt dit probleem ook verplaatsen naar PHP, deze heeft ook functies voor het opmaken van datums.

Dit lijkt mij ook gewenster om de volgende reden: indien je besluit om je huisstijl weer aan te passen die voorschrijft dat datums er (weer) anders uit gaan zien dan is dit een kwestie van een configuratie-variabele (die een patroon voorschrijft hoe een datumtype er uit zou moeten zien - op deze manier zou je dit zelfs op één plek in kunnen stellen en ook in één keer overal kunnen veranderen) of template(s)/stuk(ken) HTML aanpassen, in plaats van in een of meer queries. Dit lijkt mij in de regel eenvoudiger (en stukken minder foutgevoelig) dan lopen prutten in een query.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2016 15:18:41
Quote Anchor link
Je kan deze datum-formattering ook in een (configuratie)variabele stoppen, en deze in je query invoegen.

Marina janssen

marina janssen

20/01/2016 21:01:37
Quote Anchor link
Tis gelukt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.