De zoek tocht naar inspiratie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

24/03/2011 17:27:33
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben onlangs alweer mijn 2e bedrijf gestart. Het hele administratieve gedeelte is inmiddels gedaan en de klanten, welke ik had om mee te starten, dat loopt nu allemaal. Dus nu hou ik even tijd tussendoor over om me over andere zaken te bekommeren bijvoorbeeld 'Mijn eigen website'.

Het is zeker niet dat ik onbekend ben met websites, want mijn eerste bedrijf is een webdesign bureau en heb inmiddels al redelijk wat op het portfolio staan. Ik heb dan ook al helemaal een plan uit geschreven, welke kleuren, lettertype en modules ik op de website wil gaan plaatsen, doelgroep, etc. En heb dan ook wel een idee, maar nog niet helemaal zeker hoe ik het nu wil hebben. Dus ik ben wat op internet gaan 'surfen' of hedendaagse taal 'googelen' om wat inspiratie op te doen. Nu was ik eigenlijk gewoon een beetje benieuwd, waar jullie normaal gesproken jullie inspiratie van op doen. Mogelijk hebben jullie een berg met websites waar ik een beetje inspiratie bij op kan doen.

Waar ben ik niet naar opzoek: alleen maar gratis download sites als freewebtemplates o.i.d. Die kent iedereen denk ik wel en het is ook niet mijn insteek om gratis gedoe te downloaden, maak het liever zelf!

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 03:37:54

Jordi Kroon

Jordi Kroon

24/03/2011 17:32:46
Quote Anchor link
Wat ik doe is heel veel zoeken en zoeken en zoeken en dan een lijstje maak met layouts maakt niet uit of ze te downloaden zijn ofzo en daar haal ik bijv bij de ene de structuur uit bij de andere de kleur de andere dit enz. zo kom ik aan mijn layout

Joris van Rijn

Joris van Rijn

24/03/2011 17:35:57
Quote Anchor link
Google het inderdaad!
Lekker simpel!

Webdesign portfolio inspiration.

Je krijgt er zielsveel lijsten op!

Wouter J

Wouter J

24/03/2011 17:49:42
Quote Anchor link
Wat ik vaak doe is dat ik zoek op het thema. Bijv. als je een campingwinkel-site wilt maken ga ik zoeken op tenten, outdoor, enz. Daar probeer ik wat inspiratie uit te halen, een goed artikel hierover is Concept and Inspiration: Design theory for web-designers.

Goede site met veel mooie designen erop is bijv. http://bestwebgallery.com/

Eddy E

Eddy E

16/08/2012 09:17:12
Quote Anchor link
Net http://fwmrm.net/ bezocht..... die slider is leuk gedaan.
Werkt het ook op touchscreens?

Stefan WM

Stefan WM

16/08/2012 10:09:30
Quote Anchor link
Vroeger vond keek ik regelmatig op deviantart.com en daar kreeg ik altijd redelijk wat inspiratie van. Verder klinkt wat Jordi zegt heel bekend in de oren. En als je geluk hebt heel soms.. dan komt het gewoon in je op.

Een idee kan zijn om walt met SlideDeck te doen, je kan er veel mee en je kan er mooie dingen mee doen.

Succes

Joey Drieling

Joey Drieling

16/08/2012 10:09:49
Quote Anchor link
Ik vind op http://dribbble.com/ altijd veel insperatie !

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.