Dir maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

TreX

TreX

08/07/2007 21:47:00
Quote Anchor link
Hey , Iedereen :D

ik zoek een script waar mense zich registreren met een naam en paswoord (eventueel wat info) en als ze submitten dat er op mijn host (server) een nieuwe directory word gemaakt met zijn login naam (met mijn scripts er in ) en dat hij via de ftp op die map kan inloggen met zijn naam en paswoor kan iemand mij helpen met zoeken/maken/helpen

Vriendelijke groeten TreX

PHP hulp

PHP hulp

15/02/2025 18:12:53

Sneeuwvlok

Sneeuwvlok

08/07/2007 21:50:00
Quote Anchor link
Kan je niet beter virtuele dir's maken?

TreX

TreX

08/07/2007 21:51:00
Quote Anchor link
wat bedoel je daar me ??

Sneeuwvlok

Sneeuwvlok

08/07/2007 21:52:00
Quote Anchor link
TreX schreef op 08.07.2007 21:51:
wat bedoel je daar me ??

virtuele mappen, die je dmv van een mod_rewrite maakt. zijn genoeg tutorials over.

TreX

TreX

08/07/2007 21:54:00
Quote Anchor link
:s ik kan je niet echt volgen srry maar als ik bv zo een map maak kan ik die dan koppelen aan een sub domain enz ?

08/07/2007 22:03:00
Quote Anchor link
Heb je een eigen FTP server? Onderzoek eerst eens welke koppelingen er gemaakt kunnen worden hiermee vanuit PHP, welke bestanden er worden gebruikt enz.

TreX

TreX

08/07/2007 22:04:00
Quote Anchor link
:s ik heb een eigen host ja en er kan php html enz op :s als dat is wat je bedoelt

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/07/2007 22:11:00
Quote Anchor link
Mijn FTP-server haalt zijn gegevens op uit een Database, hetzelfde geld voor Apache zijn virtuele hosts. Een eenvoudige oplossing als je daar de kennis en mogelijkheden voor hebt.

Verder kan ik absoluut niet volgen wat je eigenlijk wilt, investeer eens wat meer tijd in je posts.

TreX

TreX

08/07/2007 22:14:00
Quote Anchor link
ok ik heb dus een soort Clan CSM systeem gemaakt en ik wil dus als mense registreren op mijn site dat ze met die login naam een directorie maken op mijn host een sql databas maken met die naam en dat er in die directory op mijn host mij clan csm script komt te staan (gelijk een host bedrijf)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/07/2007 22:29:00
Quote Anchor link
Okay, een aantal stappen.

- MKDIR(), voor het aanmaken van een map
- COPY(), voor het kopieren van een bestand
- CREATE DATABASE, een MySQL commando voor het aanmaken van een database.
- CREATE TABLE, een MySQL commando voor het aanmaken van een tabel. Maar het lijkt mij eenvoudiger om gewoon een .sql bestand te importeren.

Echter, voor het aanmaken van je FTP-accounts, heb je wel wat kennis nodig van je FTP-server. Draai je linux? Windows? Welke software? Waar staan die user accounts? In een database?

Verder zul je je bezig moeten houden met chmodden, wellicht zelfs het aanmaken van accounts als je een linux server draaid en alle (veiligheids) problemen die je tegen zult komen.

Zonder kennis zou ik hier niet aan beginnen, maar zonder kennis zou ik ook geen hostingbedrijf beginnen dus ik neem aan dat je weet waar je mee bezig bent. Ook juridisch gezien aangezien jij verantwoordelijk bent voor alles...

TreX

TreX

09/07/2007 09:30:00
Quote Anchor link
Ja ik Weet waar ik me bezig ben allen het zelf programeren is nog moeilijk :D .
ik heb al veel van die dingen gezien van MKDIR() maar ik weet nie hoe ze te gebruiken (thx voor die copy die wist ik nog nie ) Grts TreX

(btw iemand intresse om te helpen zoek allen nog hulp voor het host gedeelte)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/07/2007 09:58:00
Quote Anchor link
Als je de profielen van je users in een databases bijhoudt is er helemaal geen noodzaak voor het aanmaken van dir's. In je database heeft elke user een unieke id, dus je kunt zodra een user is ingelogd ook een profielpagina maken waarin je zijn of haar gegevens laat zien. Die kun je aan de hand van dat id uit de database laten rollen.

TreX

TreX

09/07/2007 10:15:00
Quote Anchor link
:p srry jan maar dat zoek ik niet (bedankt voor de info maar ik zoek its gelijk dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(mkdir("/map/test", 0777)) {
 echo "Gelukt!";
}
else {
 echo "Er is iets niet goed gegaan.";
}

?>

allen ik krijg deze error

Warning: mkdir(/map/test) [function.mkdir]: No such file or directory in /home/gangstawar/domains/gangsta-war.be/public_html/map/3.php on line 2
Er is iets niet goed gegaan.

Groetjes TreX

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.