directory in www gedeelte van server?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/06/2011 00:30:29
Quote Anchor link
Is het mogelijk om te bepalen of een directory zich in het "www" gedeelte van een server bevindt?

Ik zit te denken om hiervoor de $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] te gebruiken, maar op een Windows IIS server werkt die niet.

Iemand een idee?

PHP hulp

PHP hulp

14/02/2025 20:48:27

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/06/2011 00:33:41
Quote Anchor link
Check je $_SERVER array eens :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/06/2011 00:35:06
Quote Anchor link
ja, en nu???

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/06/2011 00:40:18
Quote Anchor link
Je ogen de kost geven?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/06/2011 00:43:05
Quote Anchor link
Pfff... wat bedoel je nu te zeggen Aar? Ik geef zelf toch al aan dat $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] niet altijd op Windows IIS staat ingevuld? En dan ga je mij vervolgens weer naar $_SERVER verwijzen? Ik test het met Apache en ik zie alleen $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] staan die relevante informatie geeft, dus ik heb geen idee waar je nu op doelt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/06/2011 00:45:11
Quote Anchor link
Kijk, en dat vermeldde je niet, dat je op Apache zit.
Ik ging er vanuit dat je op een IIS-server werkte..

Anyway, probeer dit eens....
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
getenv("DOCUMENT_ROOT");
Gewijzigd op 09/06/2011 00:46:56 door - Ariën -

Jelmer -

Jelmer -

09/06/2011 00:47:19
Quote Anchor link
Bij IIS kan je het halen uit een van die indexes die begint met SCRIPT_ als ik het me goed herinner. Maar of dat garandeert dat het in het www gedeelte van de server zit… Wat bedoel je er precies mee? Dat het in dat deel zit dat de server als statische content zou serveren als het niet als dynamische content was aangemerkt? (dat is de reden waarom je PHP scripts niet in je document root wilt hebben: als Apache om een of andere reden PHP niet laadt, kan iedereen je PHP bestanden downloaden)

TL;DR: wat is het achterliggende probleem wat je wilt oplossen; waar heb je dit voor nodig?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/06/2011 00:55:22
Quote Anchor link
@Aar: je moet niet zomaar ergens vanuit gaan... en zeker niet als ik aangeef dat het met de $_SERVER variabele niet lukt ;) Die getenv schijnt ook niet overal te werken...

@Jelmer:

Ik wil een soort installatie scriptje maken. Ik wil dat de webmaster via dit script een directory kan selecteren in het afgeschermde (niet www) deel van de server. Ik wil echter niet dat er www mappen kunnen worden geselecteerd.

Voorbeeld van een server directory structuur:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
A
B
C
D
WWW/E/install.php
   /F
   /G

Als je in het bovengenoemd voorbeeld install.php oproept dan wil ik de directories tonen die zich in het beveiligde deel bevinden. Dus in dit geval directory A, B, C en D. De directories WWW, WWW/E, WWW/F en WWW/G mogen niet getoond worden.

Snap je wat ik bedoel?
Gewijzigd op 09/06/2011 00:57:50 door Ozzie PHP

Jelmer -

Jelmer -

09/06/2011 00:59:34
Quote Anchor link
Ik denk niet dat je dat waterdicht kan doen zonder de configuratie van de server in te lezen. En ik denk ook niet dat je dat waterdicht kan maken.

Ik denk dat je het beste kan kijken naar DOCUMENT_ROOT en andere environment variabelen die datzelfde betekenen, en eventueel naar het pad in de URL en het pad van het script dat op dat moment wordt aangroepen, en dat deel wat ze met elkaar gemeen hebben is binnen de document root. Maar waterdicht is het niet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/06/2011 01:03:14
Quote Anchor link
Hmmm... oke... da's vervelend. Dan denk ik dat ik een andere oplossing moet gaan bedenken die wat meer zekerheid biedt. Thanks!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/06/2011 08:26:03
Quote Anchor link
Quote:
@Aar: je moet niet zomaar ergens vanuit gaan... en zeker niet als ik aangeef dat het met de $_SERVER variabele niet lukt ;) Die getenv schijnt ook niet overal te werken...

Maar veel moeite is het ook weer niet om te vertellen je normaliter op Apache bezig bent. ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.