DIV probleem: trailing spaces

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UltimateWeapon

UltimateWeapon

03/05/2007 12:35:00
Quote Anchor link
Ik heb een DIV in een grote cel,
de content van die cel wordt als volgt weergegeven:
text-align: right;
vertical-align: bottom;

dus de content komt rechtsonderaan,
de DIV bevat een kleine tekst: "Afmelden"
die bevind zich dus rechts onderaan, maar ik heb deze DIV ook een achtergrond kleur meegegeven en dan blijkt dat die DIV aan de linkerkant tot het begin van de cel doorloopt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<td height="262px" width="979px" style="text-align: right; vertical-align: bottom;" width="979px">
    <div style="background-color: #FFF3BF; ">Afmelden</div>
</td>

mijn vraag is dus:
wat moet ik wijzigen aan de eigenschappen van de DIV ( als dit mogelijk is ) om ervoor te zorgen dat enkel die grootte aanneemt van de tekst dat er in staat en dus niet de volledige lengte van de cel waarin hij zit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door UltimateWeapon

PHP hulp

PHP hulp

22/02/2025 21:50:52

Robert Deiman

Robert Deiman

03/05/2007 13:09:00
Quote Anchor link
Niet in een div zetten, maar bijvoorbeeld in een <p> en die p dezelfde eigenschappen meegeven als je nu met de div doen.

UltimateWeapon

UltimateWeapon

03/05/2007 13:40:00
Quote Anchor link
merci het werkt, ik heb een <SPAN> gebruikt

Robert Deiman

Robert Deiman

03/05/2007 13:43:00
Quote Anchor link
Mooi dat het werkt, inderdaad een <SPAN> -> schrijf dit wel met kleine letters, dus <span> omdat dit nu eenmaal zo hoort. <- werkt ook prima voor dit soort dingen. Een div is eigenlijk te vergelijken met een frame, in een div zet je meer dan alleen maar simpel tekst. in een <p> of een <span> zet je wel simpel tekst die je op een bepaalde manier op wil maken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.