DNS - nameserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jan Scholten

Jan Scholten

08/11/2010 12:21:39
Quote Anchor link
Allemaal,

Ik heb hosting ergens anders dan mijn domein namen geregistreerd.

Ik heb ongeveer 4 domainnamen die ik dmv nameservers naar hosting wijs:
ns1.domain.nl
ns2.domain.nl

2 domainnamen werker perfect en 2 andere doen het niet. Ik krijg email da server niet beschikbaar is. DNS/NS gegevens van alle 4 zijn exact hetzelfde. Dus niet eens een puntje is anders. Bij TransIP zeggen ze tegen mij dat het aan nameservers ligt en dat zij niets mee temaken hebben.

Als ik Naamservers aanpas, moet ik toch alsnog ook A record en MX record ook aanpassen? Ik heb naamservers donderdag vorige week aangepast!

Kan iemand me helpen?

tnx
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:13:06
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/11/2010 12:24:39
Quote Anchor link
Je moet niet altijd de nameservers aanpassen. Verschilt wel een bij webhosting.

Ikzelf heb een domein geregistreerd bij registrar X, en gehost bij Y. Hosting Y wil/kan het domein om technische reden niet in hun Nameserver zetten omdat de domein geregistreerd staat bij X. Dus maak ik bij X een A-record aan naar het IP van de webserver bij hosting Y.
 
Jan Scholten

Jan Scholten

08/11/2010 12:47:45
Quote Anchor link
Maar dat is toch raar dat 1 het wel doet en ander weer niet? Met exact hetzelfde ns!
 
Pim -

Pim -

08/11/2010 12:52:25
Quote Anchor link
Niet elke hosting staat toe dat je er met verschillende domeinnamen naar linkt.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/11/2010 14:30:33
Quote Anchor link
Als de dns goed staat, maar de mail werkt niet, kan dat ook een instelling van de mailserver zijn.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

08/11/2010 14:30:47
Quote Anchor link
Jan, als je de domeinnamen noemt kunnen we misschien beter kijken wat er fout gaat.
Of je kijkt zelf met bijvoorbeeld: http://www.intodns.com/ naar.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

08/11/2010 20:14:17
Quote Anchor link
De nameserver moet het domein natuurlijk wel kennen, ik weet niet of dat het geval is?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.