Downloads willen niet voltooien
Tegenwoordig blijven al mijn downloads zo hangen:
Kleine bestanden zoals .pdf dingen of zo kan ik gewoon downloaden, maar zodra ik programma's wil downloaden (of over het algemeen dingen die groter zijn dan ongeveer 5MB) dan gaat het fout. De download gaat op het begin goed maar op het eind blijft hij hangen.
Ik heb hetzelfde in andere browsers, op de laptop, op de andere laptop, het hele huis is verdoemd!
Heeft iemand een idee wat ik hiertegen kan doen?
:-(
Boris
Vrij weinig met PHP te maken zo te lezen, daarom verplaatst naar Koffiehoek![/modedit]
Naar Techtalk verplaatst omdat ik anders totaal geen aandacht krijg omdat de koffiehoek niet daar links bij de laatste tien forum berichten staat.[/modedit]
Gewijzigd op 04/06/2010 16:16:55 door K i p
is dat vanaf jouw webserver / hosting of over alles op het hele internet?
Virusscanner of vuurmuurtje?
We zitten op Mac OS X. Ehm, ik weet niks van virusscanners of firewalls die geïnstalleerd zijn.
Want a) is de router het probleem c.q instelling/hardware? of b) heb ik last van andermans draadloze router / signalen die storen.
Maar het gebeurt dus zowel draadloos als mét draad.
Ook al iets anders dan Mac OS X geprobeerd? Andere router / modem?
Nee. Maar daar kan het toch allebei niet aan liggen... Eerst werkte het wel!
- Sluit een computer eens direct op je modem aan, dus zonder de router ertussen. Zelfde probleem? --> Provider bellen?
- Als een computer direct op de router aangesloten problemen geeft (zonder dat er een enkele andere computer, draadloos of kabel, verbonden is), zou je de router eens kunnen resetten. Geen resultaat? --> Router aan het overlijden?
Met deze eerste twee stappen sluit je een probleem bij de 'bron' van je netwerk uit. Vanaf dat punt kun je zelf alles wijzigen, maar als er daarvoor een probleem zit moet je toch echt met je provider gaan bellen.
Welke router heb je?
Ik zal eens gaan proberen om mn computer direct op de modem aan te sluiten. Goed idee.
K i p op 06/06/2010 00:42:32:
Jah ... dat kan wel dat het eerst wel werkte ... maar nu niet meer lees ik. Dus als je het wilt oplossen, dan moet je toch op zoek gaan niet iets dat ergens kapot gegaan is ofzo. Bijvoorbeeld. Modem die op het punt staat het loodje te leggen ofzo? Switch die zn laatste uurtjes aan het aftellen is? Je wilt het wel oplossen, maar je wilt niet op zoek gaan naar het probleem?Nee. Maar daar kan het toch allebei niet aan liggen... Eerst werkte het wel!
:-S Lekker sarcastisch
Ik blijf het volgen, wil ook wel eens een oplossing ;-)
Zelf heb ik het gevoel dat het aan het netwerk of de provider ligt. Verder heb ik ontdekt dat het niet om de grootte van het bestand gaat, maar echt alleen om de extensie ".dmg". Wat dat betreft lijkt het inderdaad heel erg op een Firewall, maar die zit écht nergens.
Voor mij is het een beetje een hopeloos raadsel dat wel nooit opgelost zal worden :-P
Als je denkt dat het aan het netwerk ligt, dan moet je het ergens anders proberen of je dit probleem houd :-)
Ja op het atelier werkt het dus wel, en op school werkt het, etc. Overal werkt het.
Wat is de provider? KPN heeft laatselijk wat veranderingen doorgevoerd. Is je down-uploadspeed nog hetzelfde? Alleen .dmg is wel raadselachtig...
Ja het is hetzelfde en dit speelt al sinds juni vorig jaar.
de provider, en het soort (kabel, adsl-isdn), mogen wij dat niet weten? En wat zijn de resultaten geweest van contact met de helpdesk? Ik neem aan dat je wel iets hebt ondernomen als het al zo lang is. En als wij willen switchen weten we dan waar we niet moeten zijn...