Dynamische salt
Ja, maar om achter de functie te komen (mits goed gemaakt) dan zouden ze de code moeten hebben. En als ze die niet hebben... dan wordt het toch knap lastig lijkt me zo...
Het komt er ook op neer dat het een goede toevoeging is, immers stel dat ze de code hebben is de situatie weer terug naar dezelfde "we slaan een andere salt per gebruiker op in de database" situatie.
Mja, maar ik denk dat als ze toegang tot de root hebben dat het dan einde verhaal is.
Ps het was een voorbeeld, dus alles vereenvoudigd.
Of wat dacht je van een unieke id genereren en deze opslaan in de db. En dan een functie maken die je voedt met de unieke id en het e-mailadres... en daar komt dan weer je salt uit :D
Kan ook. Maar mijn bedoeling was om een salt in de db te zetten die lijkt op een echte salt. Gewoon om op het verkeerde been te zetten
Ik snap het... maar heeft de topicstarter inmiddels al antwoord op zijn vraag?
Ik zou zeggen van wel. Maar ik vraag het bij deze aan de starter: heb je je antwoord?
Ben alleen nog wel even benieuwd wat de beste plaats is voor de statische salt. Inlcude-bestand buiten de root of in het php.ini bestand. (of ergens anders?)
Buiten de root lijkt me sowieso veiliger, maar dat geldt voor alle bestanden eigenlijk. En dan zou je het in een settings bestand kunnen zetten of in de functie zelf.