Een heel simpel script
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
// while lus
$i = 0;
while (voorwaarde) {
// doe van alles en dan:
$n++;
}
?>
// while lus
$i = 0;
while (voorwaarde) {
// doe van alles en dan:
$n++;
}
?>
Ik heb mijn vraag niet goed gesteld...
Het script wat jij hebt gemaakt werkt perfect. Alleen doordat je wat dingen combineerd ben ik ff de weg kwijt geraakt.
Ik vul de SQL string met een query...
Maar het echte uitvoeren van de query ben ik nu kwijt... Of is die gecombineerd in het IF statement?
Hij komt hier zo nodig in mogelijkheid om een error te displayen...
Als er data is, en de query dus goed is, gaat hij naar de while lus...
Hier $res is dus een array met data. Hierin staan zo mogelijk verschillende records met verschillende velden. In dit geval alle velden uit dat record. De records zijn die aan de SQL query voldoen.
Hierna in de while lus pak je steeds een $ROW uit de $RES en die display je. Ik snap hier niet het meganisme dat je een row kan pakken uit een aray, zonder een teller te gebruiken... Ik zou dan iets willen zien als $row(1) = $res (1) enz... maar dat werkt dus blijkbaar anders...
Als ik nu de replace wil gebruiken, moet ik die dan op het array $res toepassen of juist per $row? En kan ik het dan per veld doen? of gaat dat per record?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb vervwoord
Groet,
Rob
Ik heb de replace statements in de while lus gezet en deze op $row toegepast. Dit werkt prima.
Ik heb nu echter weer een andere vraag. Wat er nu eigenlijk nog mis gaat, is dat de returns in het origineel niet vertaald worden. Deze worden in zijn geheel overgeslagen. Dus in de opmaak zitten enters (of iets dergelijks). In het forum gaat hij netjes naar een volgende regel. Maar hoe ik het nu op het scherm zet, wordt deze enter (nieuwe regel) niet uitgevoerd.
Iemand enige iedee waar deze gebleven is? Waarschijnlijk moet ik een bepaalde code vervangen door een andere. Maar welke?
Groet,
Rob
Ik snap niet dat je een $row uit een $res kan halen. En dat je zonder dat je aangeeft dat hij de volgende row moet pakken hij toch de volgende row pakt.
Ik zou meer zitten denken aan $row(1) en $row(2)... maar dat is meer basic.
Voor mijn gevoel mis ik dus iets terwijl het toch werkt.