Een niet alledaags upload-systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

02/01/2006 14:08:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ik zoek een script dat ik nog niet zelf kan maken. Ik wil namelijk een soort uploadsysteem dat niet alledaags is. Ipv dat ik bestanden telkens eerst download van een andere server en dan weer upload op mijn eigen server zou ik graag hebben dat ik gewoon de link van die andere server moet invoeren in een script of zo en dat het gewenste bestand gewoon op mijn server geplaatst wordt. Dus ipv dat ik het bestand eerst download en dan weer upload wordt het bestand rechtstreeks op mijn server geplaatst.

vb.

Er staat een bestand op www.microsoft.com/bestand.rar, ik wil dit bestand op mijn eigen server www.mijnserver.be, dus ik geef de link in in mijn script en mijn script plaatst het bestand automatisch op mijn server.

misschien moet er gewerkt worden met sockets of zo? ik weet het niet, help als je kan. dank bij voorbaat

stuur desnoods een mail naar [email protected]

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 04:11:25

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

02/01/2006 14:15:00
Quote Anchor link
wget www.microsoft.com/bestand.rar

Laat hem downloaden naar een map in /var/www/downloads/ o.i.d. en klaar ben je.

Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

02/01/2006 14:17:00
Quote Anchor link
Kun je geen volledige scripts geven of zo want php is tamelijk nieuw voor mij dus...

bedankt voor de moeite

undersiege

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

02/01/2006 14:24:00
Quote Anchor link
Zie ik eruit alsof ik niks beters te doen heb dan voor iedereen scriptjes uit mijn mouw te schudden?

http://www.php.net/manual/en/features.commandline.php

/usr/bin/wget -O /var/www -q http://www.microsoft.com/bestand.rar

Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

04/01/2006 15:32:00
Quote Anchor link
ik heb alleen het stuk nodig die alles aanzet tot het plaatsten op mijn server, invoerdinges en allles ER ROND doe ik wel.

Dank u

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/01/2006 15:35:00
Quote Anchor link
Arjan:
Zie ik eruit alsof ik niks beters te doen heb dan voor iedereen scriptjes uit mijn mouw te schudden?

Het zal de vriendelijke grijns op je foto zijn Arjan :-)

Jelmer -

Jelmer -

04/01/2006 15:35:00
Quote Anchor link
Ik gebruikte dit script er altijd voor, maar mij is verteld dat file_get_contents en copy ook prima voldoen.

Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

04/01/2006 15:45:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/374/

Ik zou graag zo'n code hebben maar dan uitvoerbaar met een invoervak waar ik gewoon de url moet invoeren en op de knop kopieren of uploaden moet klikken en dat dan het bestand gekopieerd wordt. misschien ook met een systeem dat ik het upload/kopieer proces kan zien.

Zeer vriendelijk bedankt voor diegene die het voor mekaar krijgt want zo gevorderd ben ik nog niet (beginneling :()

dank je undersiege

- wes  -

- wes -

04/01/2006 16:08:00
Quote Anchor link
vraagje:

waarvoor ga je het gebruiken? als je iemand bent die zomaar .php bestanden gaat rippen ed, connections whatever, ben je hier aant verkeerde adres

Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

04/01/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Dit is uiteraard niet om zomaar iedereens dingen te gaan ontnemen of zo, dit is uiteraard niet mijn bedoeling. ik toon ook veel respect voor wat de mensen doen of al hebben gedaan.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.