Een script fout (Warning: Illegal string offset 'href')
louis de jong
26/07/2015 11:01:54Goedemorgen!
Ik heb een tijd geleden een script gekregen van iemand die voorheen altijd werkte.
Sinds een update van Wordpress wordt er een foutje aangegeven. Helaas ben ik zelf geen held in PHP dus weet ik zo niet waar ik moet beginnen. Hopelijk kan iemand mij hier wat support ingeven.
De script is als volgt:
function menu_huidige_dag( $atts, $item, $args ) {
$dagen = array('maandag','dinsdag','woensdag','donderdag','vrijdag','zaterdag','zondag');
$dagvandaag = $dagen[date('N') - 1];
$atts[href] = str_replace('--dag-vandaag--', $dagvandaag, $atts[href]);
return $atts;
}
add_filter( 'nav_menu_link_attributes', 'menu_huidige_dag', 10, 3 );
add_filter( 'wp_nav_menu_items', 'menu_huidige_dag', 10, 3 );
De script werkt wel alleen staan er dikke zwarte letters in het scherm.
Dit is de melding die ik krijg te zien:
Warning: Illegal string offset 'href'
Ik hoop dat iemand mij met dit vervelende probleempje kan helpen aangezien ik zelf niks snap van Php.
Overigens zou ik het wel willen leren maar waar zou ik het beste kunnen beginnen.
Met vriendelijke groet,
Louis de jong
Ik heb een tijd geleden een script gekregen van iemand die voorheen altijd werkte.
Sinds een update van Wordpress wordt er een foutje aangegeven. Helaas ben ik zelf geen held in PHP dus weet ik zo niet waar ik moet beginnen. Hopelijk kan iemand mij hier wat support ingeven.
De script is als volgt:
function menu_huidige_dag( $atts, $item, $args ) {
$dagen = array('maandag','dinsdag','woensdag','donderdag','vrijdag','zaterdag','zondag');
$dagvandaag = $dagen[date('N') - 1];
$atts[href] = str_replace('--dag-vandaag--', $dagvandaag, $atts[href]);
return $atts;
}
add_filter( 'nav_menu_link_attributes', 'menu_huidige_dag', 10, 3 );
add_filter( 'wp_nav_menu_items', 'menu_huidige_dag', 10, 3 );
De script werkt wel alleen staan er dikke zwarte letters in het scherm.
Dit is de melding die ik krijg te zien:
Warning: Illegal string offset 'href'
Ik hoop dat iemand mij met dit vervelende probleempje kan helpen aangezien ik zelf niks snap van Php.
Overigens zou ik het wel willen leren maar waar zou ik het beste kunnen beginnen.
Met vriendelijke groet,
Louis de jong
Gewijzigd op 26/07/2015 11:02:50 door Louis de jong
PHP hulp
15/01/2025 22:01:03Thomas van den Heuvel
26/07/2015 11:53:36Ook wellicht interessant om te vermelden: van welke naar welke versie is er geupdate?
En als er dus maatwerk in een wordpress installatie zit loont het dus ook de moeite om al je (custom) functionaliteit goed door te testen op een aparte testomgeving voordat je je productie omgeving zelf update/upgrade...
Wordpress (een beetje) kennende hebben ze voor dit soort dingen zelfs een handleiding gemaakt.
En als er dus maatwerk in een wordpress installatie zit loont het dus ook de moeite om al je (custom) functionaliteit goed door te testen op een aparte testomgeving voordat je je productie omgeving zelf update/upgrade...
Wordpress (een beetje) kennende hebben ze voor dit soort dingen zelfs een handleiding gemaakt.