eigen framework / beheersysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 10 11 12

Johan de wit

johan de wit

27/04/2015 01:02:37
Quote Anchor link
Hier mag je ook plaatsen.

PHP hulp

PHP hulp

17/03/2025 05:19:01

Paul Weiss

Paul Weiss

16/03/2025 12:26:16
Quote Anchor link
leuk onderwerp. heb zelf de afgelopen jaren een cms gebouwd. het systeem staat totaal op zichzelf en totaal niet te vergelijken met andere systemen.
Gewijzigd op 16/03/2025 12:26:59 door Paul Weiss

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2025 12:55:09
Quote Anchor link
Misschien leuk om in dit centrale topic wat meer te vertellen hierover, Paul?

Ikzelf heb ook een eigen CMS/framework gemaakt, welke ik inmiddels al in de derde generatie aan het ontwikkelen ben. Het is niet te koop, en ik gebruik het voornamelijk voor mijzelf, maar het is ook modulair gebouwd zodat ik het voor andere sites kan gebruiken. En in het verleden heb ik het ook bij enkele klanten gebruikt.

Het is ontstaan uit procedurele code, met een Smarty templateparser in 2007 ofzo, en met multiviews voor mooie URL's, wat je eigenlijk liever NIET wilt gebruiken ;-). Vanaf 2011 heb ik het gebruikt voor mijn eigen site en stapje voor stapje heb ik steeds meer classes toegevoegd, en later een een uitgebreid RBAC CRUD-rechtensysteem ingebouwd, aan de hand van een discussiedraadje op Gathering of Tweakers. Ook ben ik inmiddels afgestapt van multiviews, en gebruik ik nu mod_rewrite en een eenmalige ingang van een index.php.

Inmiddels ben ik weer bezig met de volgende rewrite waarbij ik Composer-packages eraan toevoeg, een responsive adminpanel en het geheel lekker in git plaats. Nog steeds is het niet open-source, en de git staat op een eigen server geparkeerd.

Als ik het opnieuw zou doen, zou ik een bestaand framework overwegen, maar voor mij is het leuk om het te gebruiken om dingen te ontdekken.

Ik heb voor de liefhebbers wel een paar screenshots van mijn admin-panel. Die mogen uiteraard niet ontbreken. De oude en de nieuwe (voor nu even afkomstig uit een mockup). ;-)
(met het knopje ernaast kan je hem vergroten)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gewijzigd op 16/03/2025 13:11:25 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 10 11 12

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.