Fotos in database ?
domi oconnor
17/01/2016 17:42:28Beste,
Ik heb altijd de paths opgeslagen in me database van profiel fotos etc, maar ik zie ook vaak genoeg dat de fotos zelf gewoon opgeslagen worden in de database....
Wat is nou het beste en meest veilig ? En vertel ook alsjeblieft gelijk waarom ?
Bedankt!, mvg Domi
Toevoeging op 17/01/2016 17:47:00:
En denk niet alleen aan nu maar ook aan aankomende periode, met de nieuwe php versie etc. Of het dan nog steeds de veiligste en snelste manier is als je 100e 'gebruikers' hebt.
Ik heb altijd de paths opgeslagen in me database van profiel fotos etc, maar ik zie ook vaak genoeg dat de fotos zelf gewoon opgeslagen worden in de database....
Wat is nou het beste en meest veilig ? En vertel ook alsjeblieft gelijk waarom ?
Bedankt!, mvg Domi
Toevoeging op 17/01/2016 17:47:00:
En denk niet alleen aan nu maar ook aan aankomende periode, met de nieuwe php versie etc. Of het dan nog steeds de veiligste en snelste manier is als je 100e 'gebruikers' hebt.
Gewijzigd op 27/01/2016 16:03:54 door - Ariën -
PHP hulp
14/01/2025 16:34:36John D
18/01/2016 16:42:26Beide methoden hebben voor en nadelen. Opslaan in de database vereist wat meer programmeren en heeft als voordeel dat het impliciet in de database backup is/wordt meegenomen. Het zal ongetwijfeld wat meer eisen van de performance van de MySQL service maar dat is best te tunen. Als losse files is makkelijker maar heb je altijd wat meer zorgen om de tree te beveiligen (buiten de root plaatsen wat misschien niet altijd kan/mag) en te onderhouden. Er zal sneller discrepantie tussen database (waar het pad staat) en de fysieke files. In professionele omgevingen zie ik vrijwel altijd alles in de database.
Gewijzigd op 18/01/2016 16:43:51 door John D
Thomas van den Heuvel
18/01/2016 20:47:16Hoi Domi,
Dit is nu de tweede keer dat je naast de pot piest.
Het (sub)forum "bugs & feature requests" heeft betrekking op de site phphulp.nl zelf; je kunt hier zaken melden als er iets mis is met deze site of wanneer je ideeën hebt voor verandering of verbetering. Hier horen geen eigen vraagstukken thuis, daarvoor zijn de andere fora.
Bekijk het overzicht eens, daar staan geschiktere subforums dan waar je je bericht nu hebt geplaatst.
In het kort, wederom: verkeerde forum.
Dit is nu de tweede keer dat je naast de pot piest.
Het (sub)forum "bugs & feature requests" heeft betrekking op de site phphulp.nl zelf; je kunt hier zaken melden als er iets mis is met deze site of wanneer je ideeën hebt voor verandering of verbetering. Hier horen geen eigen vraagstukken thuis, daarvoor zijn de andere fora.
Bekijk het overzicht eens, daar staan geschiktere subforums dan waar je je bericht nu hebt geplaatst.
In het kort, wederom: verkeerde forum.
domi oconnor
19/01/2016 21:18:34ooooow op die manier.... snap m al ! excuus
en john bedankt ! ik ga het dan maar veranderen vanaf nu !
en john bedankt ! ik ga het dan maar veranderen vanaf nu !