Fout met datum/tijd
Bij zowel het aanmelden als een update plaatsen in een nieuwsoverzicht wordt de tijd om 14:26 (zoiets zal t zijn geweest) gezet als: 2015-02-06 08:31:22
De datum klopt wel maar de tijd geheel niet.
Hoe kan dit?
Stukje script:
Code (php)
1
("INSERT INTO updates (titel, bericht, datum) VALUES ('".mysql_real_escape_string($_POST['titel'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."', NOW())") or die (mysql_error());
stukje uit phpmyadmin:
`datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
Ziet iemand de fout?
Bij voorbaat dank
Hoe staat de tijd regio van je server ingesteld ?
Stel je in je PHP programma ook nog een tijdregio in ? Zo ja, is dit de juiste ?
Persoonlijk zie ik het probleem in een verkeerde regio instelling zitten.
Fotos van de server:
http://prntscr.com/61qvbj
en:
http://prntscr.com/61qvft
Of bedoel je in phpmyadmin zelf?
Toevoeging op 06/02/2015 14:50:00:
Prospere Gaming op 06/02/2015 14:48:28:
Of bedoel je in phpmyadmin zelf?
phpMyAdmin is een beheertool voor de database, de klok is een onderdeel van het systeem. Dus het zult in het systeem moeten worden gezocht.
Gewijzigd op 06/02/2015 14:50:58 door - Ariën -
@ aar 6 February 2015, 08:51:14
Indien eigen server: met de hand goed zetten, en bij voorkeur gebruik maken van NTP-server, anders contact leggen / ticket indienen bij de verantwoordelijke.
Is het een server in het buitenland, dan verdenk ik de timezone. En anders kan je daar ook eens naar kijken.
Gewijzigd op 06/02/2015 14:59:12 door - Ariën -
Het is 000webhost.com waarbij ik een server verkrijg.
MySQL (via query):
Toevoeging op 06/02/2015 15:04:00:
Error
SQL query:
SET time_zone = 'Europe/Amsterdam'
MySQL said: Documentation
#1298 - Unknown or incorrect time zone: 'Europe/Amsterdam'
Voor MySQL kan je ook dit doen: set time_zone = '+7:00';. Nadeel is dat je het wel weer voor de zomer/wintertijd moet aanpassen. Waarom de timezones niet werken, geen idee....
Gewijzigd op 06/02/2015 15:10:29 door - Ariën -
Hij pakt hem in sql wel maar als ik vervolgens weer wat nieuws plaats blijft de tijd fout
Want dan zit je weer op de systeem-timezone van Amerika
Gewijzigd op 06/02/2015 15:20:28 door - Ariën -
Het enige wat ik deed was: F5 -> nieuw bericht plaatsen -> naar pagina van het bericht kijken
Voer je deze wel uit als query op je site? Hij moet na het starten van je mysql(i)_connect() wel uitgevoerd worden natuurlijk.
Dat is voor PHP, niet voor MySQL.
Gewoon een echo op de site:
6 February 2015, 15:38:08
Code (php)
Maar in het script van een bericht plaatsen werkt hij niet
Als je NOW() gebruikt in een query, zeg je tegen de database server (wat niet noodzakelijk dezelfde machine is) "gebruik de huidige tijd van de aangegeven tijdzone".
Wat je vooraf allemaal tegen de php-servert hebt gezegd, weet je database server niet.
Houd een van de twee aan (ofwel PHP, ofwel MySQL) en stel deze vantevoren goed in.
Dat lijkt mij het makkelijkste.
Hoe kan ik hem in php instellen en zorgen dat hij goed weergeven word bij bijv datum van registratie en laatst online en als je een bericht plaatst?