Geen output php in html-pagina.
Jip Asveld
08/06/2015 21:01:31Hallo,
Ik ben helemaal nieuw met php, heb ooit een workshop van een middag gevolgd maar dat was het.
Ik was deze tutorial begonnen http://www.w3schools.com/php/php_syntax.asp maar wanneer ik de meest simpele php code wil draaien in een html pagina gaat het al mis. De onderstaande code heb ik opgeslagen als index.html maar wanneer ik deze upload op mijn (online) domein of via easyPHP (de 'e-devserver') dan zie ik wel de header 'My first PHP page' maar de tekst die via de php code weergeven zou moeten worden is niet zichtbaar.
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<h1>My first PHP page</h1>
</body>
</html>
Kan iemand me vertellen wat ik fout doe? Ik heb gisteravond een hoop gezocht en geprobeerd maar kom er zelf niet uit.
Groetjes Jip
Ik ben helemaal nieuw met php, heb ooit een workshop van een middag gevolgd maar dat was het.
Ik was deze tutorial begonnen http://www.w3schools.com/php/php_syntax.asp maar wanneer ik de meest simpele php code wil draaien in een html pagina gaat het al mis. De onderstaande code heb ik opgeslagen als index.html maar wanneer ik deze upload op mijn (online) domein of via easyPHP (de 'e-devserver') dan zie ik wel de header 'My first PHP page' maar de tekst die via de php code weergeven zou moeten worden is niet zichtbaar.
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<h1>My first PHP page</h1>
</body>
</html>
Kan iemand me vertellen wat ik fout doe? Ik heb gisteravond een hoop gezocht en geprobeerd maar kom er zelf niet uit.
Groetjes Jip
PHP hulp
16/01/2025 02:00:41- SanThe -
08/06/2015 21:06:11Jip Asveld op 08/06/2015 21:01:31:
... maar wanneer ik de meest simpele php code wil draaien in een html pagina gaat het al mis.
... heb ik opgeslagen als index.html
... heb ik opgeslagen als index.html
PHP moet de extensie .php hebben.
Obelix Idefix
08/06/2015 21:43:16The default file extension for PHP files is ".php". Staat vrijwel direct aan het begin van de tut die je noemt.
Jip Asveld
08/06/2015 22:00:17Ah, bedankt! Ik ben javascript gewend wat je 'gewoon' (met script tags_ in je html bestand kunt stoppen, vandaar dat ik daar niet goed gelezen heb.