gegevens ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »
Ron -

Ron -

10/12/2006 13:52:00
Quote Anchor link
ik heb een vraagje, ik heb in de database, in de kolom foto bijv dit staan: 2006_05_12_IMG_3098

nu moet ik alle rijen uit die database halen, waar de eerste 10 karakters van de kolom foto gelijk zijn aan 2006_05_12, hoe kan ik dit doen, is dit wel mogelijk?

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 18:10:04

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 13:53:00
Quote Anchor link
SELECT foto
FROM tabelnaam
WHERE foto LIKE '2006_05_12%'
ORDER BY foto ASC

Mark D

Mark D

10/12/2006 13:54:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT kolomnaam FROM tabel WHERE SUBSTR(kolomnaam, 10) == '2006_05_12';

Heb het zelf nooit gebruikt, maar zoiets was het volgens mij

Edit:
Jan was eerder, is ook een goede oplossing
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark D

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 13:57:00
Quote Anchor link
@ Mark: in MySQL gebruik je een = teken om te testen en niet ==
Bovendien werkt SUBSTR zo, dat het tweede argument aangeeft op welke plek je moet beginnen. In jouw voorbeeld dus op positie 10 van de te testen string.

Zie ook de MySQL handleiding

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:01:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie hulp!:D t werkt:)

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:05:00
Quote Anchor link
wat dan als foto 2006_05_12 de variabele $date is? dit lukt me namelijk niet

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:08:00
Quote Anchor link
is al gelukt!:D ' stond op de verkeerde plaats:
$query = "SELECT * FROM foto_com WHERE foto LIKE '".$date."%'";

Mark D

Mark D

10/12/2006 14:12:00
Quote Anchor link
@jan, die = was een beetje stom, dat van dat 2de argument kom ik nu ook achter, gewoon verkeerd gelezen. Bedankt iig, zo leer ik ook eens wat :)

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:12:00
Quote Anchor link
nu had ik nog een vraagje, ik wil graag een link koppelen aan dat wat hij uit de database haalt, dat wat eruit word gehaald zijn commentaren bij fotos, deze rijen telt hij, als het dan bijv 15 rijen zijn, word weergegeven "15 commentaren" nu wil ik hieraan een link koppelen (willekeurig) naar een foto met commentaar, deze foto is de rest van de tekst wat in de kolom foto staat (hier dus IMG_3098),
enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:20:00
Quote Anchor link
kan ik een array maken met alle fotos voor die bepaalde datum? verder lukt het me dan denk ik wel
mod-edit::
Bumpen
Bumpen is het na elkaar posten in je eigen topic om hem weer bovenaan in de lijst te krijgen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ron -

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 14:29:00
Quote Anchor link
Dat zijn twee vragen tegelijk. Wil je nu alle commentaren bij 1 foto of alle foto's van 1 datum?

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:34:00
Quote Anchor link
ik heb een indexpagina gemaakt, hier komen alle albums te staan, dus voor elke datum een album, per album kijkt hij dus hoeveel commentaren er zijn, dit doet hij weergeven als bijv "15 commentaren" aan deze tekst moet een link komen, naar een foto die bij 1 van die commentaren hoort (dus 1 link, ook al heb je 1000 commentaren :))

daarom dacht ik, als ik nou een array kan maken waar alle fotos in komen te staan, kan ik dit zo doen:
shuffle($fotos);
en dan als link elke keer $fotos[0]
maar ik weet dus niet hoe ik die array kan maken
hopelijk heb ik het nu wat beter uitgelegd

(dus per datum/album het aantal commentaren)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ron -

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 14:38:00
Quote Anchor link
Aan de hand van je uitleg is mijn eerste tip: ga iets lezen over datamodellen en normalisatie.

De datum van de foto moet nu blijken uit de bestandsnaam, maar die zou je veel beter in een DATE veld op kunnen slaan. Verder zou je een tabel moeten hebben met albums, en een tabel met commentaren enzovoort.

Voor nu:

Met de query uit mijn eerste post in dit topic kun je alle foto's van een bepaalde dag (wat jij geloof ik een album noemt) ophalen. Haal meteen ook de commentaren op met de query en stop ze in een array. Als je tenminste de commentaren ook in dezelfde tabel hebt staan.

Ron -

Ron -

10/12/2006 14:46:00
Quote Anchor link
ik heb alle albums in een map staan, alle albums zijn een map met verschillende datums, ik heb alleen de commentaren in een database staan...

dit is die pagina: http://www.de-menner.nl/NIEUW/index.php?p=fotos

ik haal alle commentaren uit de database aan de hand van de map naam (2006_05_12 bijv), de fotos (IMG_3098 bijv) staan in de map images per album/datum, alle fotos die bij commentaar staan in de database met dezelfde datum moeten dan in een array
ik kan dus wel alle uit de database halen, maar hoe moet ik die in een array stoppen, dat is mijn enigste probleem nog

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.